معترضان آمریکایی مرکز پلیس شهر مینیاپولیس را آتش زدند + فیلم

© REUTERS / Carlos Barria معترضان آمریکایی مرکز پلیس شهر مینیاپولیس را آتش زدند + فیلم
 معترضان آمریکایی مرکز پلیس شهر مینیاپولیس را آتش زدند + فیلم  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
صدها نفر از معترضان به تبعیض نژادی در شهر «مینیاپولیس»، با ورود به مرکز پلیس این شهر، آن را به آتش کشیدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، اعتراضات گسترده و ملتهب در شهر «مینیاپولیس» واقعا در ایالت مینه‌سوتا، برای سومین روز پیاپی همچنان ادامه دارد و این بار معترضان به سراغ منبع اصلی اعتراضات خود، یعنی مرکز پلیس این شهر رفتند.

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند از چند ساعت پیش تظاهرات‌کنندگان ضد خشونت پلیس ایالات متحده علیه رنگین‌پوستان در این کشور، ساختمان حوزه سوم مرکز پلیس مینیاپولیس را محاصره کرده در تلاش برای تصرف آن هستند.

شبکه «سی‌بی‌اِس» از مینیاپولیس گزارش داد که دقایقی پیش معترضان توانستند درب‌های ورودی این ساختمان را شکسته و بعد از ورود، آن را به آتش بکشند.

​نیروهای امنیتی می‌گویند از داخل این ساختمان صدای انفجارهای مهیب به گوش می‌رسد و آتش از طبقات آن زبانه می‌کشد. پلیس همچنین به تظاهرات‌کنندگان هشدار داده هرچه سریعتر متفرق شوند.

به گزارش سی‌بی‌اس، گارد ملی ایالت مینه‌سوتا نیز خبر داد که حدود ۵۰۰ نظامی را برای سرکوب معترضان در مینیاپولیس اعزام کرده است.

روز دوشنبه بود که یک افسر پلیس سعی کرد با رفتاری خشن، «جورج فلوید» سیاهپوست ۴۰ ساله را که غیرمسلح بود، بازداشت کند. تصاویر منتشر شده از این حادثه نشان می‌داد که آن پلیس آمریکایی، زانوی خود را روی گردن فلوید قرار داده و مانع نفس کشیدن او شده بود. این رفتار خشونت‌آمیز در نهایت به مرگ فلوید منجر شد.

به گزارش شبکه «سی‌ان‌ان» حداقل دو شهر بزرگ دیگر آمریکا هم طی روزهای اخیر صحنه اعتراض به نژادپرستی و رفتار خشن پلیس با مظنونان غیرمسلح سیاه‌پوست بوده است.

رسانه‌های آمریکایی گزارش می‌دهند علی‌رغم اینکه بطن اصلی اعتراضات اخیر علیه خشونت‌های پلیس آمریکا علیه رنگین‌پوستان است اما نیروهای امنیتی و پلیس این کشور در مواجه با این تظاهرات‌ها، بازهم به تدابیر و اقدامات خشن متوسل شده‌اند.

«ای بی سی نیوز» هم روز چهارشنبه گزارش داد پلیس شهر مینیا پولیس برای متفرق کردن تظاهر کنندگان معترض بر روی آنها مواد شیمیایی اسپری کرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала