ادای احترام به یادبود قربانیان کرونا در آمریکا

© AFP 2023 / Angela Weissادای احترام به یادبود قربانیان کرونا در آمریکا
ادای احترام به یادبود قربانیان کرونا در آمریکا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در ایالات متحده ، پرچم های ملی کشور به مدت سه روز به یاد قربانیان نوع جدید ویروس کرونا و برای ادای احترام به آنها به حالت نیمه افراشته در می آیند.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را روز جمعه دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده اعلام کرد.

وی در توییتر خود نوشت: "من به مدت سه روز آینده به یاد آمریکایی هایی که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند ، پرچم ها در تمام ساختمان های فدرال و بناهای یابود ملی را به حالت نیمه افراشته در می آورم".

چین از آمریکا خواست تا ادعاهای بی اساس درباره کرونا را پایان دهد - اسپوتنیک ایران
چین از آمریکا خواست تا ادعاهای بی اساس درباره کرونا را پایان دهد

ترامپ اضافه کرد علاوه بر این روز  دوشنبه که روز یادبود کشته شدگان در جنگ ها برگزار می شود، پرچم ها به حالت نیمه افراشته در خواهند آمد".

براساس آخرین آمار منتشره  بیش از 94 هزار نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا در ایالات متحده جان خود را از دست داده اند.

پیشتر اعلام شده بود به دانشمندان آمریکایی آمریکایی دستور داده اند نب آمار ابتلا به کروناویروس در سه ایالت آمریکا را منتشر نکنند و  اعلام آمار مبتلایان به کووید -19 در سه ایالت آریزونا، جورجیا و فلوریدا ممنوع شده است.

به عقیده محققان و دانشمندان چنین محدودیت سختی در اعلام اخبار مربوط به شیوع کرونا باعث کاهش سطح اعتماد به سازمان های بهداشت و درمان خواهد شد. مقامات این سه ایالات انتشار اطلاعات را محدود و یا آن‌ها را تحریف می‌کنند. مردم «با دیدن سطح پایین آمار مبتلایان و اخبار نادرست به خیابانها می روند و مبتلا می شوند و می میرند. بدین ترتیب اطمینان مردم خدشه‌دار می شود».

ایالت فلوریدا  در فهرست ایالاتی است که بیشتر از دیگر ایالات از کروناویروس آسیب دیده است. 4 ماه مه قرنطینه آنجا لغو شد. در آریزونا نیز 8 ماه مه قرنطینه برداشته شد و مقامات رسمی از محققان خواستند کارهای مربوط به رهگیری اطلاعات کووید-19متوقف شود تا افزایش تعداد مبتلایان متوقف گردد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала