پنتاگون: آمریكا ارتباطی در تلاش برای نفوذ به ونزوئلا ندارد

© Sputnik / Aleksey Nikolskyiپنتاگون: آمریكا ارتباطی در تلاش برای نفوذ به ونزوئلا ندارد
پنتاگون: آمریكا ارتباطی در تلاش برای نفوذ به ونزوئلا ندارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پنتاگون: ایالات متحده هیچ ارتباطی در تلاش برای حمله به ونزوئلا ندارد، واشنگتن از انتقال دموکراتیک در این کشور با روش های دیپلماتیک حمایت می کند.

به گزارش اسپوتنیک، روز دوشنبه دریاسالار کریگ فولر فرمانده جنوبی نیروهای مسلح ایالات متحده، در طی یک کنفرانس ویدئویی که توسط دانشگاه بین المللی فلوریدا برگزار شد، اعلام کرد: فرماندهی جنوبی، دولت آمریکا هیچ نوع ارتباطی با این رویداد ندارند. ایالات متحده و 67 کشور دیگر در هم نظر و متحد به یک تحول دموکراتیک در ونزوئلا هستند، موضع ما بدون تغییر است! دستیابی به یک انتقال دموکراتیک با استفاده از فشار اقتصادی و دیپلماتیک.

اعتراف یک تبعه آمریکا به طراحی کودتا در ونزوئلا  - اسپوتنیک ایران
اعتراف تلویزیونی یک تبعه آمریکا به طراحی کودتا در ونزوئلا

مقامات ونزوئلا در تاریخ 3 ماه مه گفتند که آنها توانسته اند از ورود گروهی از مزدوران کلمبیایی که قصد انجام کودتا در جمهوری بولیواری و کشتن رئیس جمهور نیکلاس مادورو را داشتند جلوگیری کنند. در میان بازداشت شدگان دو شهروند آمریکایی نیز بودند.

در تلویزیون دولتی ونزوئلا، رهبر ونزوئلا مدارک آنها را به نام های لوک الكساندر دمان و آیران بری نشان داد.

اولین آنها هنگام بازجویی گفتند که او به همراه همدستانش می بایستی فرودگاه را تحت کنترل می گرفتند و مادورو را در آنجا تحویل بگیرند تا بتوانند وی را به ایالات متحده آمریکا ببرند.

اوضاع سیاسی در ونزوئلا پس از 23 ژانویه 2019 شدت گرفت، که خوان گوایدو رهبر مخالفان این کشور، که انتصاب وی به سمت رئیس مجلس دو روز قبل از آن توسط دیوان عالی کشور لغو شد و خود را رئیس جمهور موفقی اعلام کرد.

وی توسط ایالات متحده به عنوان رئیس موقت دولت شناخته شد، کشورهای گروه لیما (به جز مکزیک)، سازمان کشورهای آمریکایی و بیشتر کشورهای عضو اتحادیه اروپا به آنها پیوستند.

مادورو این حادثه را یک تلاش برای کودتا خواند و از قطع روابط دیپلماتیک با ایالات متحده خبر داد. روسیه، بلاروس، ایران، چین، کوبا، نیکاراگوئه، سوریه و ترکیه از وی حمایت کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала