اطلس-5  با شاتل مخفی نظامی آمریکا از فلوریدا پرتاب شد

© Photo / NASAاطلس-5  با شاتل مخفی نظامی آمریکا از فلوریدا پرتاب شد
اطلس-5  با شاتل مخفی نظامی آمریکا از فلوریدا پرتاب شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پرتابگر اطلس-5 در کیپ کاناورال در زمان 9:14 (16:14 به وقت مسکو)، از ساحل شرقی آمریکا پرتاب شد.

به گزارش اسپوتنیک، پرتابگر اطلس-5 با یک مینی شاتل نظامی X-37B در فلوریدا پرتاب شد. کمپانی United Launch Alliance در حال پخش زنده این پرتاب است.

کمک روسیه در پرتاب مینی شاتل نظامی آمریکا به فضا - اسپوتنیک ایران
کمک روسیه در پرتاب مینی شاتل نظامی آمریکا به فضا

همانطور که قبلاً در نیروهای مسلح ایالات متحده گزارش شده بود، پرواز فعلی ششمین پرتاب است و اولین پرواز X-37B با استفاده از یک ماژول خدماتی با تجهیزات آزمایشی است.

بنابراین، در طول پرواز آزمایشی در عرشه شاتل X-37B تعداد زیادی آزمایش، از جمله دو آزمایش برای ناسا انجام می پذیرد: به منظور بررسی اثر تابش و عوامل دیگر پرواز بر روی مواد و دانه ها در فضا.

طبق اطلاعات موجود، در حین مأموریت X-37B به فضا همچنین برنامه ریزی شده است ماهواره کوچک FalconSat-8 را با پنج بارگذاری آزمایشی آکادمی نیروی هوایی ایالات متحده راه اندازی شود و همچنین یک آزمایش برای تبدیل انرژی خورشیدی به انرژی مایکروویو با فرکانس رادیویی برای انتقال به زمین صورت پذیرد.

این مینی شاتل از آخرین پرواز خود در اکتبر 2019 بازگشت و سه ماهواره با هدف ناشناخته را به مدار خود پرتاب کرد، جزئیات آنها طبقه بندی شده است.

پیش از این، هدر ویلسون وزیر پیشین نیروی هوایی ایالات متحده گفته بود که توانایی مانور غیرمعمول X-37B در فضا "دشمنان را دیوانه می کند".

دیمیتری روگوزین مدیر کل روس کاسموس، در اکتبر سال 2018 ابراز نگرانی کرد که X-37B می تواند توسط ارتش ایالات متحده به عنوان یک حامل سلاح استفاده شود. به گفته وی، چنین دستگاهی توسط سیستم هشدار حمله موشکی قابل شناسایی نیست. در همان زمان، ارتش روسیه گزارش داد که آنها تمام مانورهای شاتل آمریکایی در مدار زمین را رصد می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала