جامعه اطلاعاتی آمریکا در جستجوی روش های دورکاری

© AP Photo / Patrick Semansky, Fileجامعه اطلاعاتی آمریکا در جستجوی روش های دورکاری
جامعه اطلاعاتی آمریکا در جستجوی روش های دورکاری  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بیل ایوانینا ، مدیر مرکز ضد اطلاعات و امنیت ملی ، در یک وبینار در واشنگتن گفت: جامعه اطلاعاتی ایالات متحده به دنبال راه هایی برای کار "از راه دور" در حالی است که مخالفان در خواب نیستند و در حال مطالعه اقدامات ایالات متحده هستند.

به گزارش اسپوتنیک، اکثر موسسات ایالات متحده و شرکت های خصوصی پیمانکار دولت فدرال در این کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا به دور کاری رو آورده اند.

ایوانینا گفت:"  ما باید راه حلهای موثری را برای محافظت از کار ، کارمندان و  ارتباطات در مقابل مخالفان بیابیم که در واقع به طور جدی در حال مطالعه آنچه که ما اکنون انجام می دهیم، هستند. کنون ارتباطات ما بین خانه و محل کار ناامن است ، چه در بخش خصوصی و چه به ویژه در بخش دولتی ". به گفته وی ، این یک چالش مهم برای ضد جاسوسی است. در جریان بحث ، وی بارها چین و روسیه را مخالف نامید.

تمدید مدت دورکاری  کارمندان دبیرخانه سازمان ملل  - اسپوتنیک ایران
تمدید مدت دورکاری کارمندان دبیرخانه سازمان ملل

به گفته ایوانینا ، اکنون نظارت شایسته بر صدها هزار نفر که به اطلاعات طبقه بندی شده دسترسی دارند ، غیرممکن شده است.

او توضیح داد: " اکنون 400 هزار نفر در یک برنامه ارزیابی مداوم (مطابقت با معیارهای پذیرش) ثبت نام شده اند... نظارتی که هر موسسه نسبت به کارمندان خود انجام می دهد می تواند مواردی از استفاده از کارت دسترسی یا کارت شناسایی تا آنچه شخص در رایانه خود تایپ می کند ، شامل شود."

مدیر مرکز ضد اطلاعات آمریکا افزود: "به یک معنا ، اکنون دنیای جدیدی داریم. وقتی کارمندان در خانه هستند ، ما نمی توانیم کلیدهای کامپیوتر را ردیابی کنیم و  تجزیه و تحلیل رفتار غیرممکن است. همه اینها عملکردهای دیگری را برای ما ایجاد می کند."

در عین حال ، به گفته وی ، حتی ماموران  مخفی در دورکاری مشغولیاتی خواهند داشت".

ایوانینا توضیح داد: "حتی اگر شما در جامعه اطلاعاتی کار می کنید و به اطلاعات فوق العاده محرمانه دسترسی دارید ، این بدان معنا نیست که همه کارهایی که انجام می دهید طبقه بندی شده باشند ... و نتوانید در خانه کار کنید و درصد مشخصی از کارتان را انجام دهید."

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала