حدس و گمان های سیا از دخالت روسیه در انتخابات آتی

© REUTERS / Jonathan Ernstحدس و گمان های سیا از دخالت روسیه در انتخابات آتی
حدس و گمان های سیا از دخالت روسیه در انتخابات آتی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان های اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا روش های احتمالی دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا را توصیف کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اسوشیتدپرس، وزارت امنیت داخلی آمریكا و اِف.بی.آی در اوایل سال جاری به آمریكا در مورد روشهایی كه روسیه طبق آنها می تواند در انتخابات ریاست جمهوری آینده مداخله کند هشدار دادند.

 رهبر ونزوئلا  - اسپوتنیک ایران
گاردهای امنیتی ترامپ در ونزوئلا بازداشت شدند

به گفته اسوشیتدپرس، تفاهم نامه خدمات ویژه مورخ 3 فوریه شامل هشت روش مداخله در انتخابات است که فدراسیون روسیه می تواند از آنها استفاده کند. در میان آنها، مشاوره مخفی نامزدها و ستادهای انتخاباتی آنها بدون مشخص کردن افراد سیاسی خاصی که روسیه می تواند به آنها کمک کند، ذکر شده است.

به گفته مقامات امنیتی آمریکایی، حملات هکرها، تحت تأثیر قرار دادن مخاطبین از طریق شبکه های اجتماعی و رسانه های تحت کنترل دولت، استفاده از اهرم های فشار مختلف اقتصادی، دستکاری در پایگاه داده رای دهندگان و ارائه پشتیبانی مالی از نامزدها می تواند از دیگر ابزارهای این کشور باشد.

در این سند آمده است که تاکنون هیچ موردی ثبت نشده است که روسیه حداقل به یکی از این روشها متوسل شده باشد.

از آنجا که این گزارش پیش از شیوع عفونت کرونا ویروس در کشور تهیه شده است، بیانگر این نیست که چگونه یک بیماری همه گیر می تواند روی تاکتیک هایی که فدراسیون روسیه می تواند از آن برای مداخله در انتخابات استفاده کند، تأثیر بگذارد.

سخنگوی وزارت امنیت، هنوز واکنشی به انتشار این نشریه نداد و سخنگوی اِف.بی.آی از اظهار نظر خودداری کرد.

در تاریخ 25 آوریل، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه، موج جدیدی از اتهامات علیه روسیه را به دلیل دخالت ادعا شده در انتخابات ایالات متحده پیش بینی کرد.

وی در طی مکالمات تلفنی با مایک پومپئو وزیر امور خارجه، آمریكا را برای از سرگیری كار گروه امنیت سایبری دو جانبه دعوت كرد، كه در آن كشورها به صورت متقابل، موضوعاتی را برای بحث مطرح می كنند و "هرگونه نگرانی" را برطرف می كنند.

در 21 فوریه، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین، گزارش های مداخله روسیه را پارانوئیدی خواند.

در اوایل ماه فوریه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا، گفت كه گزارش ها در رسانه های آمریكایی مبنی بر مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 در ایالات متحده برای كمک به رئیس دولت فعلی، "یک كارزار ضد اطلاعاتی" است.

اولین اتهامات مبنی بر نفوذ ادعا شده روسیه از روند داخلی در ایالات متحده در سال 2016 پس از پیروزی نامزد جمهوریخواه ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری مطرح شد.

در مارس 2019، وزارت دادگستری آمریكا گزارشی از تحقیقات درباره "پرونده فدراسیون روسیه" توسط دادستان ویژه رابرت مولر منتشر كرد، كه در طی مبارزات انتخاباتی تبانی ترامپ با روسیه را نیافت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала