ترامپ پس یک مدت طولانی از کاخ سفید خارج می شود

© AFP 2023 / Saul Loebترامپ پس یک مدت طولانی از کاخ سفید خارج می شود
ترامپ پس یک مدت طولانی از کاخ سفید خارج می شود  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریكا كه بیش از یک ماه از زمان شیوع بیماری همه گیر کرونا ویروس در كاخ سفید خارج نشده بود، جمعه اول ماه مه به اقامتگاه تابستانی خود در کمپ دیوید (ایالت مریلند) می رود.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را کاخ سفید اعلام کرده است.

خاطرنشان شده است كه رهبر آمریكا 35 دقیقه بعداز نیمه شب امروز وارد کمپ دیوید خواهد شد .

28 مارس ، ترامپ برای آخرین بار واشنگتن را ترک کرد. در آن زمان وی به پایگاه نیروی دریایی ایالات متحده در ویرجینیا سفر کرد تا شخصاً کشتی بیمارستانی Comfort را به مقصد نیویورک بدرقه  کند.

ادعای دوباره ترامپ: کرونا در چین ساخته شده است - اسپوتنیک ایران
ادعای دوباره ترامپ: کرونا در چین ساخته شده است

نوع جدید ویروس  کرونا تا به حال بیش از یک میلیون نفر را در آمریکا مبتلا کرده که از این میان بیش از ۶۳ هزار تن جان باخته اند.

سازمان جهانی بهداشت روز 11 ماه مارس بیماری ناشی از ویروس جدید کرونا را «همه‌گیر» اعلام کرد. کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع  پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. اکنون با گذشت چند ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری در خانه بمانند .

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала