ترامپ: در صورت پیروزی بایدن، چین و ایران دست بالا در آمریکا خواهند داشت

© REUTERS / Tom Brennerآیا ترامپ می خواهد مهاجرت به امریکا را برای یک مدت طولانی متوقف کند؟
آیا ترامپ می خواهد مهاجرت به امریکا را برای یک مدت طولانی متوقف کند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ اعلام کرد: در صورت پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ایران و چین دست بالا را در آمریکا خواهند داشت و بر این کشور مسلط خواهد گشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العربیه، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا، همزمان با ذکر معاملات بزرگ تجاری خود با چین و اعمال تعرفه‌ های گمرکی چند میلیارد دلاری بر این کشور در راستای منافع کشاورزان آمریکایی، هشدار داد در صورت پیروزی جو بایدن در انتخابات آینده، ایران و چین دست بالا را در آمریکا خواهند داشت و بر این کشور مسلط خواهد گشت.

ظریف: ما از هیچ سیاستمدار آمریکایی نصیحت نمی‌ پذیریم. - اسپوتنیک ایران
ظریف: ما از هیچ سیاستمدار آمریکایی نصیحت نمی‌ پذیریم

ترامپ در کنفرانس مطبوعاتی روزانه درباره آخرین تحولات مربوط به ویروس کرونا بیان داشت، که کناره گیری‌ اش از برجام به این دلیل صورت گرفت که این توافق، بسیار نا به‌ هنجار بود.

وی افزود: ایرانیان علاقمند به گفتگو بودند و ما توافق نامه‌ ای را امضا می‌ كردیم اما مداخله جان كری وزیر امور خارجه پیشین آمریكا در دوران رئیس جمهور باراک اوباما در همداستانی با ایران، باعث کارشکنی در روند مذاکرات شد.

ترامپ اظهار داشت: جان كری، صاحب احمقانه‌ ترین توافق هسته ای، 150 میلیارد دلار بی زبان را نقدا به نظام ایران داد. حجم این مبلغ در حدود ده برابر حجم این اتاق است.

ترامپ، جان كری را به نقض قانون لوگان متهم كرد که مذاكره رسمی با مقامات کشورهایی تمنع می‌کند كه ایالات متحده، هیچ گونه روابط دیپلماتیک با آن‌ها ندارد. ترامپ گفت: او این قانون را نقض كرد، کری نگران بود با امضای توافقی بهتر، در تنگنا قرار بگیرد و لذا بود آنها را تشویق به انتظار تا انتخابات آینده می‌ کرد، به این امید که جو بایدن "خوش خواب" در آن پیروز شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала