گزارش و تحلیل

هشدار نشریه آمریکایی به ترامپ درباره جنگ با ایران

© REUTERS / Jonathan Ernstهشدار نشریه آمریکایی به ترامپ درباره جنگ با ایران
هشدار نشریه آمریکایی به ترامپ درباره جنگ با ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک نشریه آمریکایی نوشت؛ برخی از مقامات دولت آمریکا در تلاش برای تشدید اقدامات نظامی علیه ایران هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مشرق، یک نشریه آمریکایی در مطلبی به تحلیل تحولات منطقه خاور میانه پرداخت و نوشت: هفده سال پیش آمریکا به عراق حمله کرد و دولت صدام حسین را سرنگون ساخت. این تصمیم فاجعه آمیز، آمریکا را درگیر جنگی ساخت که برای ۴۵۰۰ تن تلفات داده و ۲ تریلیون دلار نیز هزینه روی دست مالیات دهنگان گذارد و اکثر رهبران سیاست خارجی می دانند که حمله به عراق ما را ایمن تر نکرد.

شمخانی: ترامپ خطرناکتر از کروناست - اسپوتنیک ایران
شمخانی: ترامپ خطرناک‌تر از کروناست

به نوشته مرکز مطالعات خلیج فارس مجله آمریکایی «واشنگتن اگزمینر» در ادامه آورده است: اما ظاهرا برخی سیاستگذاران کلیدی نتوانسته اند درس هایی از جنگ عراق بیاموزند و در تلاشند تا جنگ بزرگ دیگری را در خاورمیانه آغاز کنند.

به گفته نیویورک تایمز؛ برخی از مقامات دولت آمریکا در تلاش برای تشدید اقدامات نظامی علیه ایران هستند. طرح های پیشنهادی همچون غرق کردن کشتی های جنگی ایران، اقدامی جنگی است که می تواند منجر به یک درگیری بزرگ شود. این فشار برای تشدید درگیری ها از سوی وزارت دفاع آمریکاست و ترامپ منتقد هزینه های جنگی بیهوده در خاورمیانه است.

اگزمینر در ادامه مطلب خود می افزاید: با توجه به فشارهای عظیمی که بر ارتش، اقتصاد و بودجه فدرال ما تحمیل شده است آخرین چیزی که آمریکا در حال حاضر به آن احتیاج دارد جنگ خونین و گران قیمت دیگری در خاورمیانه است. ما باید به حضور نظامی خود در عراق پایان دهیم و عقب نشینی نیروهایمان در افغانستان را تسریع بخشیم تا بر اولویت های اصلی داخلی و خارجی متمرکز شویم. اما حتی اگر آمریکا با بحران بی سابقه ای رو به رو نبود باز هم جنگ جدید با ایران به نفع ملی ما نبود.

این نشریه تاکید می کند که توجیه فعلی که برای اقدامات نظامی ما مطرح می شود این است که شبه نظامیان تحت حمایت ایران مسئولیت حملات اخیر علیه سربازان آمریکایی و شرکای ائتلافی ما در عراق بر عهده دارند اما این واضح است که برای حفظ امنیت ملی ،دیگر نیازی به حضور نیروهای ما در عراق نیست.

شروع جنگ با ایران برای دفاع از پایگاه هایی که دیگر در خدمت هیچ هدف واقعی نظامی نیستند احمقانه است. ترامپ به جای تشدید اقدامات نظامی علیه ایران باید تمام نیروهای ما را از عراق خارج کند و درگیری ما را در جنگی پایان دهد که هرگز نباید آغاز می شد.

نشریه آمریکایی در پایان می نویسد: رئیس جمهور باید همچنان به خود اعتماد کند و به قول خود در پایان دادن درگیری در عراق و سوریه و افغانستان ادامه دهد. رهایی ما از این مناقشات به ما امکان این را می دهد که در ماه ها و سال های آینده با چالش های عظیم کشورمان بهتر رو به رو شویم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала