ترامپ: ارسال کمک های پزشکی به ایران مرا نگران نمی کند

© REUTERS / Jonathan Ernstترامپ: ارسال کمک های پزشکی به ایران مرا نگران نمی کند
ترامپ: ارسال کمک های پزشکی به ایران مرا نگران نمی کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ اعلام کرد که او مانعی برای فرانسه در تهیه تجهیزات پزشکی به ایران ایجاد نخواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا، روز چهارشنبه در یک جلسه توجیهی در کاخ سفید مواضع خود را در قبال ایران مشخص کرد، اعتراف كرد پرسش مربوط به تأمین و ارسال تجهیزات پزشکی توسط فرانسه به ایران وی را نگران نمی کند.

ابتلای بیش از 1.5 میلیون نفر به ویروس کرونا در جهان - اسپوتنیک ایران
ابتلای بیش از 1.5 میلیون نفر به ویروس کرونا در جهان

ترامپ گفت: "آیا آنها لوازم پزشکی را به ایران می فرستند؟ من اهمیتی نمی دهم." با این حال، او شروع به پاسخ دادن به این سوال با جزئیات نکرد.

نمایندگان دولت آمریکا در روزهای اخیر بارها و بارها اظهار داشتند كه تحریم هایی برای تأمین مواد غذایی، دارو و تجهیزات پزشکی بر ایران اعمال نمی شود.

در همین زمان، مایک پومپئو وزیر امور خارجه، در مصاحبه با روزنامه نگار گای بنسون، با ارائه کمک های مالی به جمهوری اسلامی مخالفت کرد.

رئیس جمهور فرانسه امانوئل مکرون، روز 6 آوریل در گفتگوی تلفنی با حسن روحانی رئیس جمهور ایران اظهار داشت که پاریس به همراه شرکای اروپایی اش، آماده ادامه همکاری های بشردوستانه با تهران هستند.

مقامات ایران بارها و بارها در برابر ویروس همه گیر کرونا اتهاماتی علیه رهبری ایالات متحده وارد داشتند. نمایندگان جمهوری اسلامی خاطرنشان كردند كه مجازاتهای آمریكا به این کشور اجازه نمی دهد كه اقدامات لازم را انجام دهند و این محدودیت ها بنابراین مستقیماً بر گسترش کرونا ویروس تأثیر می گذارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала