آمریکا: شرکت های خارجی در ایران به کار خود ادامه دهند

© AP Photo / Andrew Harnikآمریکا: شرکت های خارجی در ایران به کار خود ادامه دهند
آمریکا: شرکت های خارجی در ایران به کار خود ادامه دهند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده به شرکت های روسیه، چین و اروپا اجازه داد تا بدون مجازات تحریم، به کار خود در ایران ادامه دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اینترفاکس، مورگان اورتاگوس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریكا، گفت كه استثنائاتی از تحریم های ایران توسط ایالات متحده در چهار نوبت به مدت دو ماه تمدید شده است.

سازمان ملل متحد - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
اعتراض بیش از سیصد سازمان مردم نهاد به تحریم های یک جانبه آمریکا بر علیه ایران

در این گزارش آمده است: "ایالات متحده محدودیت های برنامه هسته ای ایران را برای ۶۰ روز دیگر افزایش داده است. خاطرنشان می شود، گسترش مداوم فعالیت های هسته ای ایران قابل قبول نیست.

ما همچنان به استفاده از طیف وسیعی از ابزارهای دیپلماتیک و اقتصادی خود برای جلوگیری از فعالیت های بی ثبات کننده در گسترش سلاح های هسته ای ایران ادامه خواهیم داد."
ما همچنان از نزدیک بر همه اتفاقات در برنامه هسته ای ایران نظارت خواهیم کرد و هر زمان که بتوانیم این محدودیت ها را تنظیم می کنیم."

به گفته الجزیره، استثنائاتی بر شرکت های روسیه، چین و اروپا تأثیر خواهد گذاشت، به آنها اجازه داده می شود کار خود را در تاسیسات هسته ای ایران ادامه دهند بدون اینکه تحت تحریم های آمریکا قرار گیرند.

روسیه در حال ساخت نیروگاه هسته ای بوشهر در ایران است. اولین واحد نیروگاهی نیروگاه بوشهر با ظرفیت ۱۰۰۰ مگاوات در تاریخ ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۳ به مشتری ایرانی تحویل داده شد.

در تاریخ ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۶ مراسم برپایی سنگ اول ساخت مرحله دوم نیروگاه بوشهر از جمله واحدهای نیروئی NN2 و 3 برگزار شد.
دوره ساخت بلوک دوم از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۴ است، اولین بتن تحت بلوک N3 در نوامبر ۲۰۱۹ ریخته شد و کار بر روی آن پیش بینی شده است که در سال ۲۰۲۶ تکمیل شود.
ظرفیت کل دو واحد برق ۲.۱ هزار مگاوات خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала