ابر‌ رایانه ها به مبارزه کرونا می روند

CC BY-SA 4.0 / Alena Medvedeva/SberCloud / Christofari (cropped image)ابر‌ رایانه ها به مبارزه کرونا می روند
ابر‌ رایانه ها به مبارزه کرونا می روند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا ابر‌یارانه ها را برای مبارزه با کروناویروس متحد کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت انرژی آمریکا در بیانیه مطبوعاتی اظهار داشت: " ایالات متحده از طریق مشارکت دولتی - خصوصی، قدرت ابر رایانه ها را برای تولید واکسن در برابر کرونا‌ویروس ترکیب کرده است."

Работа с сервером - اسپوتنیک ایران
چین قدرتمندترین ابر‌ رایانه جهان را ساخت

این وزارتخانه می گوید: "راه اندازی کنسرسیومی از رایانه های با کارایی بالا در برابر COVID-19 دسترسی محققان کرونا ویروس به قدرتمندترین منابع محاسباتی جهان را فراهم می کند که می تواند سرعت کشف اکتشافات علمی در مبارزه با این ویروس را تسریع کند."

علاوه بر وزارت نیرو و کاخ سفید، آی بی ام از بنیانگذاران این کنسرسیوم بوده است.

وزارتخانه همچنین اعلام کرد: "کنسرسیوم در حال حاضر 16 سیستم را متحد کرده که در کنار یکدیگر پتانسیل های رایانه ای را در سطوح بالاتر از 330 فلاپس (Flops ) ارائه می دهند." Flops - مقیاسی برای سنجش کارایی پردازشگر رایانه هاست.

فلاپس واحد اندازه‌گیری سرعت پردازش داده‌ها توسط رایانه است. هر ترافلاپس معادل یک تریلیون یا 10 به توان 15 عملیات ممیز شناور بر واحد ثانیه است.

عملکرد 330 پتافلاپ بسیار بالاست اما رکورد به حساب نمی آید. پیش از این، محققان وزارت انرژی ایالات متحده در رایانه خود به عدد 10 به توان 18 عملیات ممیز شناور بر واحد ثانیه را آزمایش کرده بودند.

در کنفرانس مطبوعاتی در کاخ سفید، رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، از گوگل، مایکروسافت و آمازون و همچنین موسسه فناوری ماساچوست و ناسا به دلیل شرکت در کنسرسیوم تشکر کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала