بلومبرگ از رقابت انتخابات آمریکا کناره گیری کرد

© AP Photo / Matt Rourkeبلومبرگ از رقابت انتخابات آمریکا کناره گیری کرد
بلومبرگ از رقابت انتخابات آمریکا کناره گیری کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مایکل بلومبرگ کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری 2020 ایالات متحده از ادامه رقابت کناره گیری کرد.

به گزارش اسپوتنیک، مایکل بلومبرگ، شهردار پیشین نیویورک در توئیتر خود اعلام کرد که برای نامزد دموکرات ایالات متحده تلاش نخواهد کرد و از جو بایدن در مبارزات انتخاباتی حمایت خواهد کرد.

بلومبرگ: تمام ثروتم را برای خلاص شدن از شر ترامپ هزینه می‌کنم - اسپوتنیک ایران
بلومبرگ: تمام ثروتم را برای خلاص شدن از شر ترامپ هزینه می‌کنم

وی در توئیتر خود نوشت: " "سه ماه پیش، من برای شکست دادن دونالد ترامپ وارد رقابت [ریاست جمهوری] شدم. امروز به همین دلیل او را ترک می کنم. پیروزی بر ترامپ با تجمع پیرامون نامزدی آغاز می شود که احتمال بیشتری برای دستیابی به این هدف دارد. بدیهی است که این دوست من و یک آمریکایی فوق العاده، جو بایدن است."

مایکل بلومبرگ تصمیم به ترک رقابت را یک روز پس از نتایج انتخابات مقدماتی به اصطلاح سه شنبه بزرگ گرفت که برای وی بسیار ناموفق بود، وقتی که بلومبرگ در رأی گیری که برای معرفی نمایندگان به کنگره ملی حزب دموکرات و تعیین نام رقیب دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد، در 14 ایالت و یک قلمرو برون مرزی - ساموآ آمریکایی - با وجود صرف حدود نیم میلیارد دلار در طول این انتخابات، تنها در ساموآ آمریکایی پیروز شد و به طور کلی حمایت تنها 12 نماینده از کنگره ملی را توانست بدست آورد.

طبق گفته نیویورک تایمز، بایدن اکنون حمایت 404 نماینده کنگره  حزب را ثبت کرده است و رقیب اصلی وی سناتور ورمونت برنی سندرز از پشتیبانی 340 نفر برخوردار است. الیزابت وارن سناتور ماساچوست دارای 36 رای می باشد است و قادر به رقابت جدی نخواهد بود. پیشبرد رقابت برای معرفی نامزد ریاست جمهوری دموکرات در اولین دور از رای گیری در کنگره ملی حزب در تاریخ 13-16 ژوئیه در میلواکی، ویسکانسین برگزار می شود، کاندیدای برتر باید 1991 رای را بدست آورد.

 59 مین دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ 3 نوامبر برگزار می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала