خشم ترامپ از بازگشت آمریکایی‌های مبتلا به ویروس کرونا به کشورشان

© REUTERS / Jonathan Ernstخشم ترامپ از بازگشت آمریکایی‌های مبتلا به ویروس کرونا به کشورشان
خشم ترامپ از بازگشت آمریکایی‌های مبتلا به ویروس کرونا به کشورشان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ایالات متحده از بازگشت آمریكایی‌های آلوده به ویروس كرونا به کشورشان خشمگین است.

به گزارش اسپوتنیک، واشنگتن پست به نقل از برخی منابع در دولت ایالات متحده می‌نویسد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا از تصمیم مشاوران خود مبنی بر اجازه بازگشت دادن به آمریكایی‌های آلوده به ویروس كرونا به ایالات متحده، خشمگین است.

یازدهمین بیمار مبتلا به ویروس کرونا در آمریکا ثبت شد - اسپوتنیک ایران
یازدهمین بیمار مبتلا به ویروس کرونا در آمریکا ثبت شد

به گفته این روزنامه، ترامپ از باقی ماندن شهروندان آمریکایی آلوده به ویروس کرونا در کشتی تفریحی دایاموند پرینسس در قرنطینه و در خارج از این کشور مطمئن بود. در ابتدا به رئیس جمهور آمریکا گفته شده بود كه آمریكایی‌ها توسط دو هواپیما به وطن خود باز می‌گردند و بیماران مبتلا و یا مشکوک به ویروس كرونا در ژاپن باقی می‌مانند.

بعداً، وزارت امور خارجه و نمایندگان وزارت بهداشت آمریكا تصمیم گرفتند 14 شهروند آلوده آمریكایی را بدون اطلاع رئیس جمهور آمریکا به کشور بازگردانند و آنها را در قرنطینه قرار دهند. سخنگوی دولت ایالات متحده اظهار داشت زمانی که ترامپ متوجه انتقال افراد آلوده به ایالات متحده شد، عصبانی شده و گفته بود که این تصمیم می‌تواند به برنامه های وی برای مهار شیوع ویروس آسیب برساند.

کشتی دایاموند پرینسس در 5 فوریه در سواحل ژاپن لنگر انداخت. این اتفاق بعد از این حاصل شد كه عده‌ای از سرنشینان این کشتی نشانه‌هایی از ابتلا به ویروس کرونا را داشتند. اکنون در این کشتی حدود 3.7 هزار مسافر از بیش از 50 کشور جهان وجود دارند. طبق آمار وزارت بهداشت ژاپن، در کل بیش از 600 مسافر کشتی به این ویروس آلوده شده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала