انتقاد جان کری از سیاست های ترامپ

© AFP 2023 / Fabrice Coffriniانتقاد جان کری از سیاست های ترامپ
انتقاد جان کری از سیاست های ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جان کری، وزیر خارجه دولت باراک اوباما، از سیاست های دونالد ترامپ انتقاد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر امور خارجه پیشین آمریكا، جان كری در مصاحبه با دویچه وله آلمان و در حاشیه كنفرانس سالانه امنیت در مونیخ با انتقاد شدید از سیاست های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا، اظهار داشت كه این مسئولیتی که بر عهده او بوده را توجیه نمی كند.

کری گفت: " به خاطر تقصیر او، ناتو در حال فروپاشی است، وی به آنجلا مرکل و دیگر رهبران اروپایی توهین کرد و دیگران را از خود دور کرد (سیاستمداران جهانی). در عین حال وی در مورد رئیس جمهور پوتین و اروبان درمجارستان  سخنان ناخوشایندی را به زبان آورد. این غیرقابل قبول است. "

کری: ترامپ با عث شرمساری آمریکاست - اسپوتنیک ایران
کری: ترامپ باعث شرمساری آمریکاست

همچنین سیاست زیست محیطی ترامپ به یکی از انتقادهای مهم کری به نمایندگی از حزب دموکرات تبدیل شده است.

به عقیده وی، رئیس جمهور آمریكا می تواند اقدامات متعددی را با هدف حمایت از محیط زیست انجام دهد، به عنوان مثال، نشست اضطراری كشورهای گروه 20 برای بحث و گفتگو در مورد تغییرات آب و هوا تشکیل دهد.

این سیاستمدار 75 ساله آمریکایی معتقد است، سخنان ترامپ مبنی بر اینکه انجام تعهدات تحت توافق نامه اقلیمی پاریس، بار سنگینی برای ایالات متحده خواهد بود را دروغ خواند.

وزیر خارجه پیشین، با بیان اینکه وی اقدامات ترامپ را غیرمسؤولانه می داند، گفت: "این یک فشار بیش از حد برای آمریکا نیست. خروج (از توافق نامه) نسبت به کشور و کل جهان نادرست است."

یادآور می شود که جان کری شخصاً در مذاکرات برای امضای توافق نامه اقلیم پاریس شرکت کرده بود. ترامپ پس از انتخاب به عنوان رئیس جمهور این کشور، در سال 2017 اعلام کرد که قصد دارد تعهدات واشنگتن را طبق این سند کنار بگذارد.

به گفته کری، ترامپ "سیگنال های اشتباه" را از طریق سیاست های خود به جوانان می فرستد.

جان کری تاکید کرد: " ما بچه های 16 و 17 ساله را می بینیم که می گویند: "مانند بزرگسالان رفتار کنید. شما مسئولیت دارید! ". برای نسل جوان، این یک ناامیدی بزرگ است. رهبران فعلی قادر به رهبری نیستند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала