تلاش سنا برای محدود کردن اختیارات ترامپ در مورد ایران

© Fotolia / Pozdeevvs تلاش سنا برای محدود کردن اختیارات ترامپ در مورد ایران
 تلاش سنا برای محدود کردن اختیارات ترامپ در مورد ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سنای آمریکا قصد دارد اختیارات ترامپ را در مورد ایران محدود کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Politico، مجلس سنای آمریکا در نظر دارد روز پنجشنبه قطعنامه ای را برای محدود کردن اختیارات رئیس جمهور آمریكا، دونالد ترامپ در انجام عملیات نظامی علیه ایران تصویب كند، برای این كار تعداد آراء مورد نیاز از سوی جمهوریخواهان در حال حاضر وجود دارد.

کنگره آمریکا محدود کردن اختیارات ترامپ در مورد ایران را به رای می گذارد - اسپوتنیک ایران
کنگره آمریکا محدود کردن اختیارات ترامپ در مورد ایران را به رای می گذارد

پیش از این، مجلس نمایندگان ایالات متحده قطعنامه مشابهی را تصویب کرده بود که با البته قدرت قانونی ندارد. قطعنامه ای که از سوی سنا در نظر گرفته شده در ساختار و متن متفاوت است. البته سرنوشت این قطعنامه بعید است که با موفقیت همراه شود، زیرا ترامپ قصد تأیید آن را ندارد. وی پیش از این با انتقاد، به این قطعنامه حمله کرده و گفته بود که این تلاش دموکرات ها برای ایجاد مانع برای جمهوریخواهان است و "اکنون زمان آن نیست که ضعف نشان دهد."

بر اساس نوشته  Politico، "اگرچه این اقدامات برای حذف وتوی احتمالی ترامپ بعید به نظر می رسد، اما تصویب وی در مجلس سنا نشان دهنده ی تلاش نادر کنگره برای مهار قدرت اجرایی رئیس جمهور است." این نشریه خاطرنشان می کند که علاوه بر 47 رای دموکرات ها، جمهوریخواهان سوزان کالینز، تاد یانگ، مایک لی، رند پاول و جری مورن نیز قصد دارند از این قطعنامه حمایت کنند."

این قطعنامه توسط تیم کین دموکرات تنظیم شده است. متن قطعنامه ترامپ را موظف می کند "کلیه اقدامات خصمانه علیه ایران را ظرف 30 روز متوقف کند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала