چرا زیردریایی های آمریکایی به کلاهک های هسته ای توان پایین مسلح می شوند؟

© Photo / Public domain / U.S. Navy illustrationچرا زیردریایی های آمریکایی به کلاهک های هسته ای توان پایین مسلح می شوند؟
چرا زیردریایی های آمریکایی به کلاهک های هسته ای توان پایین مسلح می شوند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر دفاع ایالات متحده، مارک اسپر در مورد استقرار کلاهک های هسته ای توان پایین در زیردریایی های آمریکا توضیح داد.

به گزارش اسپوتنیک، مارک اسپر، رئیس پنتاگون اعلام کرد: "استقرار کلاهکهای هسته ای جدید کم توان W76-2 در زیر دریایی ها برای واشنگتن لازم است تا هر کشوری را از درگیری با ایالات متحده باز دارد."

نصب کلاهک های اتمی کم قدرت در موشک های مستقر در زیردریایی های آمریکا  - اسپوتنیک ایران
نصب کلاهک های اتمی کم قدرت در موشک های مستقر در زیردریایی های آمریکا

وی اظهار داشت: " چنین سلاحی به فرمانده کل قوای ایالات متحده فرصتهای مختلفی از اقدام، از جمله درگیری مسلحانه را می دهد. وی گفت: "در نهایت، ما می خواهیم که درگیری را مهار کنیم، اما در صورت لزوم، ما می خواهیم برای جنگ و پیروزی آماده باشیم."

پیش از این روسیه نسبت به قرار دادن کلاهک های هسته ای توان پایین در زیر دریایی های آمریکا واکنش نشان دادند. بر همین اساس، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که روسیه "با نگرانی زیاد" اقدامات ایالات متحده را زیر نظر دارد. به گفته وی، آمریکایی ها ممکن است شرایط یک جنگ هسته ای محدود را فراهم کنند.

در ماه فوریه، جان رود وزیر دفاع آمریكا در امور سیاسی در مورد زرادخانه هسته ای جدید این كشور صحبت كرد. به گفته وی، نیروی دریایی ایالات متحده با مستقر کردن دو کلاهک جدید توان پایین W76-2 در زیر دریایی ها با موشک های بالستیک، زرادخانه هسته ای خود را گسترش داده است. قدرت آنها نصف قدرت "پسر کوچک" است که در سال 1945 روی شهر ژاپنی هیروشیما ریخته شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала