فراخوان ترامپ برای کاهش حضور نظامی آمریکا در عراق

© REUTERS / Jonathan Ernstفراخوان ترامپ برای کاهش حضور نظامی آمریکا در عراق
فراخوان ترامپ برای کاهش حضور نظامی آمریکا در عراق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ، جمهوری خواهان و دموکرات‌ها را به رای دادن "با جان و دل" به قطعنامه مربوط به جنگ عراق فراخواند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از جمهوری خواهان و دموکرات‌ها خواست تا "با جان و دل" به قطعنامه مربوط به جنگ عراق رای دهند.

ترامپ در توئیتی نوشت: براساس قطعنامه مربوط به جنگ عراق که قرار است فردا در مجلس نمایندگان رای گیری شود، تعداد سربازان ما به 5000 نفر و کمتر از آن کاهش می یابد و من از همه، جمهوری خواهان و دموکرات ها، می خواهم که با جان و دل رای دهند!

​انتظار می‌رود در تاریخ 30 ژانویه مجلس نمایندگان به دو لایحه رای دهد که بر اساس آن توانایی ترامپ در انجام اقدام نظامی علیه ایران محدود می‌شود. نخستین ابتکار عمل شامل بلوکه شدن بودجه دولت برای عملیات نظامی علیه ایران است و برنامه دوم برای لغو مجوز اعطا شده به رئیس جمهور آمریکا در سال 2002 توسط کنگره برای استفاده از نیروی نظامی علیه تروریست‌ها در عراق است.

کاخ سفید، با صدور دو بیانیه‌ مجزا اعلام کرد طرح‌های مجلس نمایندگان آمریکا برای "قطع بودجه اقدام نظامی علیه ایران" و "لغو مجوز جنگی سال 2002 برای مقابله با تهدیدات برآمده از عراق" را وتو خواهد کرد.

کاخ سفید در این دو بیانیه اعلام کرده که تهدید ایران همچنان به قوت خود باقی است و اختیارات ترامپ برای مقابله "با ایران و گروه‌های نیابتی‌اش" نباید کاهش یابد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала