تفهیم اتهام ترامپ برای تقلب در انتخابات ۲۰۲۰

© REUTERS / Erin Scottتفهیم اتهام ترامپ برای تقلب در انتخابات ۲۰۲۰
تفهیم اتهام ترامپ برای تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دومین روز محاکمه استیضاح ترامپ در حالی سپری شد که موافقان این استیضاح از مجلس نمایندگان با استفاده از ویدئوهای مختلف، تلاش کردند مستندات اتهام رئیس جمهوری آمریکا را به نمایش بگذارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، طبق قطعنامه تصویب شده فرایند رسیدگی به پرونده استیضاح، دومین روز این محکمه هم ساعت یک بعدازظهر چهارشنبه به وقت محلی آغاز شد و قاضی جان رابرتز از آدام شیف سرپرست مدیران استیضاح خواست تا بحث ابتدایی خود را آغاز کنند.

استیضاح ترامپ در مجلس سنا آغاز می شود - اسپوتنیک ایران
استیضاح ترامپ در مجلس سنا آغاز می شود

شیف و ۶ نفر دیگر از اعضای منتخب مجلس نمایندگان در این نشست، ترامپ را به تلاش برای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا متهم کردند.

از نظر شیف، دونالد ترامپ باید به خاطر دو اتهام "سوء استفاده از قدرت" و "انسداد در کار کنگره" محکوم شود.

دیگر اعضای مدیران استیضاح که در این محکمه نقش دادستانی را ایفا می کنند، درباره دخالت‌های رودی جولیانی وکیل شخصی دونالد ترامپ در قبال سیاست‌های مرتبط با اوکراین و همچنین پاپوش ساختن برای ماری یوانوویچ سفیر پیشین آمریکا در آن کشور توضیح دادند و مدارک و شواهد مربوطه را ارائه کردند.

زوئی لافگرن عضو دیگر مدیران استیضاح هم در سومین نشست از دومین روز این محکمه در اثبات اتهامات وارده به ترامپ صحبت کرد.

او به این دفاعیه کاخ سفید پرداخت که کمک‌های نظامی اوکراین در ماه سپتامبر رفع توقیف شده و در اختیار مقامات کی‌اف قرار گرفته است.

لافگرن توضیح داد که این رفع توقیف چگونه و در چه شرایطی انجام شده است.

در نهایت این جلسه به درخواست میچ مک‌کانل پایان یافت تا ساعت یک بعدازظهر پنج شنبه به وقت محلی، سومین روز و ادامه طرح اتهامات علیه ترامپ برگزار شود.

مدیران استیضاح منتخب مجلس نمایندگان ۲۴ ساعت در سه روز فرصت دارند تا به تشریح ابعاد این پرونده بپردازند.

در پایان دادرسی امشب جلسه استیضاح سنا، رئیس دادگستری جان رابرتز موافقت کرد یک سند تک برگی محرمانه مربوط به اظهارات معاون امنیتی مایک پنس معاون اول ترامپ در اختیار سناتورها قرار گیرد.

از دیگر موضوعات مطرح شده در حاشیه این محکمه، پیشنهاد تبادل شاهد بود به گونه ای که جمهوریخواهان به ازای حضور هانتر بایدن در محکمه، بپذیرند یکی از شاهدان مورد تقاضای دموکرات‌ها هم برای ادای شهادت در سنا حضور یابد.

این مساله مورد موافقت دموکرات‌ها قرار نگرفته است و اظهار کردند که باید از ابتدا مطرح می شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала