ترامپ سه‌ شنبه محاکمه می شود‎

© REUTERS / Jonathan Ernstترامپ سه‌ شنبه محاکمه می شود‎
ترامپ سه‌ شنبه محاکمه می شود‎ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
میچ مک کانل رهبر اکثریت جمهوریخواه در مجلس سنای آمریکا، اعلام کرد که جلسه محاکمه استیضاح دونالد ترامپ رئیس‎جمهور این کشور، سه‌شنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از الجزیره، سناتور میچ مک کانل رهبر اکثریت جمهوری خواه در مجلس سنای آمریکا، در بامداد پنجشنبه گفت: جلسه محاکمه استیضاح ترامپ عملا 22 ژانویه (سه شنبه هفته آینده) برگزار خواهد شد.

کنگره آمریکا پرونده استیضاح ترامپ را به سنا می فرستند - اسپوتنیک ایران
کنگره آمریکا پرونده استیضاح ترامپ را به سنا می فرستد

رئیس دادگاه عالی فدرال ایالات متحده آمریکا نیز روز پنجشنبه برای ریاست جلسه محاکمه استیضاح دونالد ترامپ سوگند یاد می‌کند.

از سوی دیگر، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بامداد پنجشنبه قطعنامه حاوی بندهای استیضاح رئیس‌ جمهور این کشور را امضا و آن را تقدیم مجلس سنا کرد. پلوسی در حین امضای این قطعنامه گفت: هیچ‌ کس بالاتر از قانون نیست.

دموکرات‌ های مجلس نمایندگان آمریکا ماه گذشته، پرونده استیضاح ترامپ را با دو اتهام سوء استفاده از قدرت و ممانعت در تحقیقات کنگره نهایی کردند، تا وی را به سومین رئیس جمهوری در تاریخ آمریکا تبدیل کنند که در موقعیت استیضاح قرار می‌گیرد.

فرآیند تحقیقات استیضاح ترامپ پس از رسانه‌ ای شدن مکالمه تلفنی وی با ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در خصوص پرونده فساد مالی فرزند جو بایدن معاون سابق اوباما و رقیب کنونی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا آغاز شد.

در این گفت‌‌ و گوی تلفنی، ترامپ از رئیس‌جمهور اوکراین خواسته بود تحقیقاتی درباره پسر جو بایدن که زمانی عضو هیأت مدیره شرکت گاز "بوریسما" در اوکراین بود، انجام دهد تا فساد مالی وی را برملا کند و از آن برای ضربه زدن به جو بایدن کاندیدای دموکرات ریاست جمهوری سوء استفاده کند.

این افشاگری باعث شد تا دموکرات ‎های مجلس نمایندگان آمریکا برای استیضاح ترامپ دست به کار شوند و فرآیند استیضاح رئیس‌ جمهور آمریکا را آغاز کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала