تیراندازی در پایگاه نظامی توسط سرباز عربستانی را حمله تروریستی نامیدند

© Photo / U.S. Marine Corps/Cpl. Jeremy Laboyتیراندازی در پایگاه نظامی توسط سرباز عربستانی را حمله تروریستی نامیدند
تیراندازی در پایگاه نظامی توسط سرباز عربستانی را حمله تروریستی نامیدند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بنا به گفته ویلیام بار دادستانی کل آمریکا، تیراندازی در پایگاه هوایی نیروی دریایی ایالات متحده در پنساکولا فلوریدا، توسط ستوان دوم نیروی هوایی عربستان سعودی محمد الشمرانی انجام شد، حمله تروریستی نامیده شد.

به گزارش اسپوتنیک، ویلیام بار دادستانی کل آمریکا، اظهار داشت: این یک عمل تروریستی بود. با قضاوت بر اساس شواهد، تیرانداز توسط ایدئولوژی جهاد هدایت می شود.

تیراندازی در فلوریدا یک حمله تروریستی است - اسپوتنیک ایران
تیراندازی در فلوریدا یک حمله تروریستی است

بار همچنین خاطرنشان کرد: در تاریخ 11 سپتامبر 2019، تیرانداز پیامی را منتشر کرد که می گوید: شمارش معکوس آغاز شده است.

این تیرانداز از یادبود قربانیان حملات 11 سپتامبر 2001 در نیویورک بازدید کرد و همچنین پست های ضد اسرائیلی، جهادی و ضد آمریکایی را در شبکه های اجتماعی منتشر کرد. در عین حال، دادستان کل خاطرنشان کرد که درگیری سایر پرسنل ارتش سعودی اثبات نشده است.

رویترز همچنین خاطرنشان می کند که ایالات متحده قصد دارد دانشجویان نظامی عربستان سعودی را اخراج کند. تاکنون مقامات آمریکایی این اطلاعات را تأیید نکرده اند.

در 6 دسامبر، شلیک در پایگاه هوایی ایالات متحده در پنساکولا آغاز شد؛ این حمله توسط دانشجوی عربستانی محمد الشمرانی تنظیم شد. در نتیجه، سه نفر جان باختند - یک فارغ التحصیل 23 ساله از آکادمی نیروی دریایی ایالات متحده جوشوا واتسون، یک کاردان 19 ساله محمد هیتهام و یک ملوان کامرون والترز که 21 سال داشت. پایگاه در پنساکولا، که در نزدیکی مرز ایالت های فلوریدا و آلاباما قرار دارد، یک مرکز اصلی آموزش برای نیروی دریایی ایالات متحده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала