نظرسنجی در آمریکا؛ ترور سردار سلیمانی امنیت در آمریکا را کاهش داده است

© AP Photo / Office of the Iranian Supreme Leader نظرسنجی در آمریکا؛ ترور سردار سلیمانی امنیت در آمریکا را کاهش داده است
نظرسنجی در آمریکا؛ ترور سردار سلیمانی امنیت در آمریکا را کاهش داده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بیش از 50 درصد از آمریکایی ها معتقدند که ترور سردار سلیمانی منجر به کاهش امنیت در آمریکا شده است.

به گزارش اسپوتنیک، براساس نظرسنجی ABC News، اکثر آمریکایی ها مخالف سیاست های دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور در قبال ایران هستند و معتقدند كه پس از ترور سردار قاسم سلیمانی، امنیت آمریکا کاهش پیدا كرده است.

دلیل برکناری سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا چیست؟ - اسپوتنیک ایران
تلاش برای توجیه ترور سردارسلیمانی در توییت های ترامپ

براساس این نظرسنجی ، 56 درصد از شرکت کنندگان، اقدامات ترامپ در رابطه با اوضاع فعلی ایران را تأیید نمی كنند. همچنین 52 درصد از این افراد بر این باورند که ترور سردار سلیمانی باعث شده امنیت در آمریکا کاهش یابد، 25 درصد نیز نظر مخالف دارند، 22 درصد  دیگر معتقدند که ترور یک ژنرال ایرانی هیچ تأثیری در امنیت ابالات متحده نداشته است.

همچنین در خصوص احتمال بروز درگیری نظامی بین ایران و آمریکا، 32 درصد معتقدند كه بسیار نگران این موضوع هستند، 41 درصد نگرانی كمی دارند، 20 درصد تقریباً نگران نبوده و 7 درصد اصلاً نگران این موضوع نیستند.

این نظرسنجی از 10 تا 11 ژانویه در بین 525 آمریکایی انجام شده است و حاشیه خطای آن 4.8 درصد است.

شایان ذکر است که در ادامه تنش ها میان ایالات متحدۀ آمریکا و جمهوری اسلامی ایران، آمریکا در بامداد سوم ژانویه سردار قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌ المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داده و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام آمریکا، بامداد هشتم ژانویه در عملیاتی با نام "شهید سلیمانی" برای انتقام گیری از ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه ایران، به دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала