کنگره آمریکا از ترامپ خواست تا جلوی تحریکات علیه ایران را بگیرد

© REUTERS / Jonathan Ernstنانسی پلوسی سخنگوی مجلس نمایندگان کنگره ایالات متحده
نانسی پلوسی سخنگوی مجلس نمایندگان کنگره ایالات متحده - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نانسی پلوسی سخنگوی مجلس نمایندگان کنگره ایالات متحده، از لزوم متوقف کردن اقدامات تحریک آمیز علیه تهران سخن به میان آورد.

به گزارش اسپوتنیک، نانسی پلوسی سخنگوی مجلس نمایندگان کنگره ایالات متحده، در توییتر خود نوشت: ما از نزدیک وضعیت حمله به پایگاه های آمریکایی در عراق را زیر نظر داریم. ما باید امنیت نیروهای خود را تضمین کنیم، به ویژه، تحریکات غیر ضروری دولت ریاست جمهوری را پایان دهیم و از ایران بخواهیم که به ظلم خود پایان دهد. به گفته پلوسی ، ایالات متحده و سایر جهان نمی توانند اجازه جنگ دهند.

حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه آمریکا در عراق - اسپوتنیک ایران
گزارش لحظه به لحظه عملیات "سردار سلیمانی": حملات موشکی سپاه به پایگاه عین الاسد آمریکا در عراق+ویدئو

چهارشنبه شب هشتم ژانویه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از آغاز عملیات تلافی جویانه برای قتل ژنرال قاسم سلیمانی که در منطقه فرودگاه بین المللی بغداد ترور شد خبر داد، تروری که واشنگتن مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

تهران موشک های زمین به زمین را به پایگاه های آمریکایی در غرب عراق و اربیل پرتاب کرده است. به گفته کانال تلویزیونی ایرانی پرس تی وی، حدود 80 نفر قربانی شدند، اما این اطلاعات در ایالات متحده تأیید نشده است. بنابراین، رهبر آمریكا دونالد ترامپ گفت كه "همه چیز درست است."

به نوبه خود، ولی فقیه ایران آیت الله علی خامنه ای، حمله به پایگاه های آمریکایی در عراق را "سیلی به ایالات متحده" خواند و خاطرنشان كرد كه سربازان آنها باید منطقه را ترک كنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала