تولسی گابارد: جنگ های افغانستان و عراق در مقایسه با جنگ با ایران همچون پیکنیک خواهند بود

© AP Photo / Mary Altafferتولسی گابارد: جنگ با افغانستان و عراق در مقایسه با ایران همچون پیک خواهند بود
تولسی گابارد: جنگ با افغانستان و عراق در مقایسه با ایران همچون پیک خواهند بود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تولسی گابارد خواستار خروج هرچه سریعتر از عراق شد و گفت جنگ با ایران موجب خواهد شد که جنگ های افغانستان و عراق همچون پیک به نظر برسند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فاکس نیوز، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2020، تولسی گابارد در روز دوشنبه با اظهار نظر درخصوص کشته شدن ژنرال ایرانی قاسم سلیمانی گفت که  این ممکن است آغاز جنگ خاورمیانه باشد که باعث می شود جنگهای قبلی در منطقه به نظر "یک پیک نیک" برسند.

گابارد در مصاحبه اختصاصی با فاکس نیوزبا عنوان "داستان" با انتقاد از ترامپ به دلیل تشدید تنش ها در خاورمیانه، کشتن فرمانده ارشد نظامی ایران را زیر سوال برد.

گبارد گفت: "ما باید نسبت به وضعیتی که در آن قرار داریم، کاملاً هوشیار باشیم."

دبیر کل سازمان آنتونیو گوترش  - اسپوتنیک ایران
سازمان ملل: ترور سردار سلیمانی نباید آغازگر جنگ جدید در خلیج فارس شود

وی افزود: " به سرعت به سمت یک جنگ همه جانبه با ایران می رویم، جنگهایی را که در عراق و افغانستان دیدیم، درمقایسه به عنوان پیک نیک به نظر می رسد." این در زندگی آمریکایی ها و دلارهای مالیات دهندگان آمریکایی بسیار تاثیرگذار خواهد بود ... و همه در جهت دستیابی به چه هدفی؟ چه هدفی؟"

مقامات رژیم در تهران حمله هوایی بغداد را که کشته شدن قاسم سلیمانی را در پی داشت، "یک اقدام بسیار تحریک آمیز" با هدف تشدید تنش ها توصیف کرد. مقامات ایرانی گفتند که آنها کلیه حقوق را برای خودمحفوظ می دارند که طبق قوانین بین المللی اقدامات لازم را در این زمینه انجام می دهند، به ویژه در اعمال حق ذاتی خود در دفاع از خود.

وی با هشدار درباره تبعات جنگ احتمالی آمریکا و ایران در نتیجه انتقام جویی کشته شدن فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، خروج فوری نظامیان آمریکایی از عراق و سوریه را خواستار شد.

در شب 3 ژانویه، ایالات متحده عملیاتی را در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد علیه ژنرال ایرانی، قاسم سلیمانی و معاون گروه شبه نظامی شیعه عراق، ابو مهدی المهندس، که ازنظر واشنگتن درگیر در سازماندهی حمله به سفارت ایالات متحده در بغداد در تاریخ 31 دسامبر سال 2019  بوده است را ترتیب داد که منجر به کشته شدن سلیمانی و 10 نفر از همراهانش شد. بدنبال آن، رهبر ایران، علی خامنه ای قول داده است که انتقام کشته شدن سلیمانی را از آمریکا بگیرد. رئیس جمهور آمریكا، دونالد ترامپ  نیز قول داده است در صورت حمله به آمریكایی ها، ضربه ای سریع و قدرتمند به 52 هدف در ایران خواهد زد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала