ترامپ به فکر پیدا کردن جانشین برای وزیر خارجه خود است

© REUTERS / Erin Scottناسزاگویی وزیر خارجه آمریکا
ناسزاگویی وزیر خارجه آمریکا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا می خواهد جانشینی برای مایک پمپئو ، وزیر خارجه این کشور پیدا کند تا در صورت کنار رفتن وی از سمت خود برای شرکت در انتخابات مجلس سنا از طرف ایالت کانزاس، جای پمپئو را بگیرد.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را روزنامه واشنگتن پست اطلاع داده است.

ترامپ هنوز نمی داند پمپئو چه تصمیمی خواهد گرفت. روزنامه آمریکایی ادعا می کند که بسیاری از سیاستمداران در واشنگتن از همین حالا مبارزه برای  انتصاب به سمت وزیر امور خارجه را آغاز کرده اند. ترامپ در حال اندیشیدن برای انتخاب  نامزدهای بالقوه برای وزارت خارجه است و در گفتگوهایش  با مقامات رسمی  در اینباره صحبت  می کند. احتمال می دهند که رابرت اوبراین، معاون دستیار رئیس جمهور در امنیت ملی ، استیون منوچین وزیر خزانه داری یا ریچارد گرنل،  سفیر ایالات متحده در آلمان این سمت را عهده دار شوند . برخی دیگر معتقدند که استیون بیگان،  معاون اول پومپئو جانشین وی خواهد شد. همچنین برایان هوک،  نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران و همچنین سناتورها مارکو روبیو و توماس کوتون از ایالت های فلوریدا و آرکانزاس  بی میل نیستند وزیر خارجه آمریکا شوند.

منابع نزدیک به پومپئو خاطرنشان می کنند که وزیر امور خارجه هنوز تصمیم نهایی خود را  نگرفته است. ترامپ پیشتر اظهار داشت که پومپئو می تواند از ایالت کانزاس نامزد سناتوری شود تا جمهوری خواهان کرسی خود در سنا را از دست ندهند. به گفته رئیس جمهورآمریکا  ، وزیر امور خارجه وی می تواند در صورت اعلام نامزدی ، با فاصله زیاد از دیگران پیروز شود. خاطرنشان می شود که وی تا ژوئن سال آینده ، زمان  ثبت نام پایان نامزدها ، برای تصمیم گیری وقت دارد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала