ترامپ از تشکیل نیروی فضایی خبر داد

© Sputnik / Ilya Pitalyev /  مراجعه به بانک تصاویر ترامپ از تشکیل نیروی فضایی خبر داد
ترامپ از تشکیل نیروی فضایی خبر داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ رسما از ایجاد نیروهای فضایی در بخشی از مراسم امضای بودجه نظامی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فاکس نیوز، ترامپ در مراسم امضای بودجه نظامی اعلام کزد: " امروز یک نقطه عطف واقعی برای ماست، امروز ما به طور رسمی شاخه جدید نیروهای مسلح خود را با نام نیروهای فضایی معرفی می کنیم."

فرمانده نیروی فضایی آمریکا معرفی شد - اسپوتنیک ایران
فرمانده نیروی فضایی آمریکا معرفی شد

رئیس جمهور ایالات متحده همچنین گفت که نیروهای فضایی توسط ژنرال نیروی هوایی، جان ریموند هدایت می شوند.

خاطرنشان می شود که پیش از این مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرده بود که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مراسم امضای بودجه دفاعی در سال 2020 به طور رسمی از ایجاد نیروهای فضایی خبر خواهد داد.

آنگونه که مشخص شده، در چارچوب بودجه سال جاری، 40 میلیون دلار به نیروهای فضایی اختصاص خواهد یافت. تعداد کارمندان این نیرو در ابتدای کار 200 نفر خواهد بود.

مجلس سنا روز سه شنبه پیش نویس بودجه دفاعی آمریكا را برای سال 2020 را به ارزش 738 میلیارد دلار تصویب كرد. هفته گذشته نیز نمایندگان کنگره به آن رای دادند و اکنون این سند توسط رئیس جمهور امضا می شود.

لازم به ذکر است که در بودجه جدید،  پنتاگون علاوه بر اینکه به مقابله با فدراسیون روسیه، Nord Stream-2 و همچنین اقدامات لازم برای ایجاد نیروهای فضایی مب پردازد، تعدادی از برنامه های مهم دیگر نوسازی را آغاز خواهد کرد و به توسعه سلاح های مافوق صوت و هوش مصنوعی ادامه خواهد داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала