طرح تحریم روسیه، ایران و سوریه به تصویب سنای آمریکا رسید

© Sputnik / Kmccoy / wikipedia.orgطرح تحریم روسیه، ایران و سوریه به تصویب سنای آمریکا رسید
طرح تحریم روسیه، ایران و سوریه به تصویب سنای آمریکا رسید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سنای آمریکا به طرح تحریم های جدید علیه ایران، روسیه و سوریه رای مثبت داد.

به گزارش اسپوتنیک، مجلس سنا در قالب لایحه بودجه دفاعی ایالات متحده به یک طرح قانونی که خواستار اعمال تحریم‌های جدید از علیه سوریه، ایران و روسیه بود و توسط کنگره آمریکا به تصویب رسیده بود رای مثبت داد.

گفتنی است که " قانون اختیارات دفاع ملی" ایالات متحده آمریکا که بودجه و سیاست‌های دفاعی این کشور را مشخص می‌کند روز 17 دسامبر با 86 رأی موافق و 6 رأی مخالف به تصویب مجلس سنا رسید. 

بودجه دفاعی آمریکا با ویژگی مقابله با روسیه تایید شد - اسپوتنیک ایران
بودجه دفاعی آمریکا با ویژگی مقابله با روسیه تایید شد

لازم به ذکر است که طرحی مشابه این لایحه یک هفته گذشته با 377 رأی موافق در مقابل 48 رأی مخالف به تصویب کنگره آمریکا رسیده بود. 

به این ترتیب لایحه بودجه دفاعی آمریکا اکنون به تصویب کنگره و سنا رسیده است و برای تبدیل شدن به قانون فقط به امضای رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ نیاز دارد. ترامپ پیش از این تاکید کرده بود که به محض تصویب این لایحه آماده است که آن را امضاء  کند.

ختطرنشان می شود که لایحه بودجه دفاعی آمریکا شامل پیوستی با عنوان "قانون محافظت از غیرنظامیان سوریه" است که از دولت این کشور می‌خواهد تا تحریم‌های جدیدی علیه موسسات و افراد در حال همکاری و تجاری با دولت سوریه اعمال کند. 

این طرح همچنین خواستار اعمال تحریم علیه بخش‌های دولتی اقتصاد سوریه و همچنین موسسات خصوصی است که با ارتش سوریه همکاری می‌کنند. شرکت‌ها یا موسساتی که در بازسازی سوریه نقش ایفا می‌کنند نیز می‌توانند مشمول این تحریم ها شوند. 

به نوشته واشنگتن ‌پست: " بر این اساس ارتش روسیه و پیمانکاران آن در سوریه و یا شرکت‌های انرژی روسیه می‌توانند به دلیل کمک به دولت سوریه به هر نحو شامل این تحریم ها شوند. همین فرآیند می تواند برای سازمان های ایرانی که در حال همکاری با دولت سوریه هستند نیز شکل بگیرد. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала