نیروهای آمریکایی به زودی به حرکت در می آیند

© AP Photo / Chuck Burtonنیروهای آمریکایی به زودی به حرکت در می آیند
نیروهای آمریکایی به زودی به حرکت در می آیند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد، نیروهای آمریکایی پس از خروج از افغانستان، با چه هدفی و در کجا مستقر خواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه طلوع، مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا اعلام داشت: توافقنامه سیاسی بهترین راه حل برای مساله افغانستان است. امکان کاهش نیروهای آمریکایی در افغانستان بدون دستیابی به توافقنامه صلح وجود دارد.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه افزود: هدف از کاهش نیروهای آمریکایی در افغانستان، بازگرداندن آنها به کشور، آموزش آنها برای شرکت در ماموریت های دیگر و یا استقرار در منطقه اقیانوس هند، آرام به منظور مقابله با بزرگترین چالش ما و رقابت چین است.

وزیر دفاع آمریکا: فاصله گرفتن ترکیه از ناتو و نزدیکی اش به روسیه نگران کننده است - اسپوتنیک ایران
وزیر دفاع آمریکا: فاصله گرفتن ترکیه از ناتو و نزدیکی اش به روسیه نگران کننده است

اسپر با اشاره به اسکات میلر، فرمانده نیروهای آمریکایی و سازمان ناتو در افغانستان، گفت: میلر معتقد است می تواند ماموریت مقابله با ترویسم، آموزش، مشاوره و کمک به نیروهای افغان را انجام دهد و تضمین کند این کشور یکبار دیگر به پناهگاهی برای تروریست ها تبدیل نخواهد شد.

لیندسی گراهام، سناتور آمریکایی،‌ دوشنبه در کنفرانس خبری در کابل، از امکان کاهش نیروهای آمریکایی در افغانستان در سال آینده خبر داد و گفت، طبق آنچه شنیده است، هشت هزار نیرو در افغانستان باقی می ماند.

آمریکا 13 هزار نیرو در افغانستان دارد که 5 هزار نفر آنها در ماموریت های مقابله با تروریسم شرکت می کنند و بقیه نیز بخشی از هیئت ناتو برای آموزش، مشاوره و کمک به نیروهای امنیتی افغانستان حضور دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала