اتهام جدید علیه ایران در ارتباط با کارتل‌های مواد مخدر در مکزیک

© AP Photo / Alex Brandonاتهام جدید علیه ایران در ارتباط با کارتل‌های مواد مخدر در مکزیک
اتهام جدید علیه ایران در ارتباط با کارتل‌های مواد مخدر در مکزیک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ این بار با طرح موضوع کارتل های مواد مخدر فضاسازی جدیدی علیه ایران کرد.

به گزارش اسپوتنیک، مسأله کارتل های مواد مخدر در آمریکای لاتین و به ویژه مکزیک، همواره یکی از مسائل مهم و مخاطره آمیز بین المللی بوده که توجهات زیادی را به خود جلب کرده است.

به نوشته رویترز دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور آمریکا در روز چهارشنبه گفت، من نود روز در رابطه با این اقدام کار کرده‌ام و به این نتیجه رسیدم، کارتل‌ هایی که از مکزیک مواد مخدر را منتقل می کنند در فهرست سازمان‌ های تروریستی قرار خواهند گرفت.

رئیس‌ جمهور آمریکا در ادامه گفت: می‌ دانید که در فهرست قرار دادن یک سازمان کار ساده‌ای نیست؛ باید یکسری اقدامات انجام شود که داریم بر روی این موضوع کار می کنیم.در ادامه این مطلب ادعا شده که ارتباط احتمالی ایران با این کارتل ها می تواند منجر به وقوع جنگ میان تهران و واشنگتن شود.

در تاریخ یازدهم اکتبر ۲۰۱۱ اریک هولدر، وزیر وقت دادگستری آمریکا، یک شهروند ایرانی- آمریکایی به نام منصور ارباب سیر را به عنوان متهم اصلی و یک شهروند دیگر ایرانی به نام غلام شکوری را به ارتباط گیری، طراحی و پرداخت پول به کارتل "لوس زتاس" جهت ترور عادل الجبیر در واشنگتن متهم کرد.

یک مقام ایالات متحده همچنین ادعا کرد، که ترور سفیر عربستان در آمریکا، تنها هدف این گروه نبوده و طرح حمله به سفارت خانه های اسرائیل و عربستان در واشنگتن و احتمالا بوینس آیرس نیز در برنامه بوده است.

این در حالی است که همان زمان تحلیلگران سیاسی و امنیتی نقشه کشف شده ادعایی آمریکا را بسیار پیش پا افتاده خوانده و با توجه به پیشینه نامربوط و مشخص آقای ارباب سیر با ایران، صحت ادعاهای آمریکا را زیر سوال بردند.

این رسانه آمریکایی همچنین خاطر نشان شد، در ماه آگوست همان سال، صد هزار دلار به عنوان پیش پرداخت برای انجام این عملیات به کارتلی داده شد.

فدرالیست در ادامه اذعان کرد: بدیهی است، تهران احساس اطمینان داشت که می تواند با پرداخت پول مناسب به کارتل های مواد مخدر مکزیک مطمئن شود تا عملیات ایران در نزدیکی و درون مرزهای آمریکا را به ثمر می رسند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала