دلایل پمپئو برای عدم به رسمیت شناختن شبه جزیره کریمه

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر دلایل پمپئو برای عدم به رسمیت شناختن شبه جزیره کریمه
دلایل پمپئو برای عدم به رسمیت شناختن شبه جزیره کریمه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه آمریکا طی سخنانی دلایل به رسمیت شناختن ارتفاعات جولان و عدم به رسمیت شناختن کریمه را بیان کرد.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در این خصوص که آمریکا شبه جزیره کریمه را به عنوان بخشی از روسیه به رسمیت نمی شناسد و ارتفاعات جولان را جزئی از اسرائیل می داند، توضیحاتی ارائه داد.

مسکو: بلندی های جولان از آن سوریه است - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
مسکو: بلندی های جولان از آن سوریه است

روز جمعه طی سخنرانی مایک پمپئو در شهر هوستون از وی سوال شد، چرا آمریکا ارتفاعات جولان را به عنوانی بخشی از اسرائیل به رسمیت می شناسد، اما شبه جزیره کریمه را که در سال 2014 پس از یک همه پرسی عمومی به خاک روسیه پیوسته را به رسمیت نمی شناسد.

پمپئو گفت: وضعیت در اینجا متفاوت است و هنگام تصمیم گیری درباره به رسمیت شناختن ارتفاعات جولان، خیلی واضح صحبت کردیم. ما با توجه به حقایق و تاریخ موجود درباره این منطقه تصمیم گیری کردیم.

وی افزود: در دنیا مکان های مورد مناقصه بسیاری وجود دارد که هر کدام شرایط خود را دارند.

در عین حال وزیر امور خارجه آمریکا، شرایطی را که برای واشنگتن نقش تعیین کننده در خصوص کریمه و ارتفاعات جولان ایفاء می کنند را مشخص نکرد.  

مایک پمپئو افزود: مجموعه ای از مفاهیم و استانداردهای بین المللی، و شرایط واقعی وجود دارد که در مقابل یکدیگر قرار می گیرند و در مکانی هایی که با استانداردهای بین المللی وجود دارد، ما باید آنها را به رسمیت بشناسیم.

به گفته وزیر خارجه آمریکا، براساس این منطق است که آمریکا تفاوت بین کریمه و ارتفاعات جولان را تشخیص می دهد.

شایان ذکر است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با امضای فرمانی حاکمیت اسرائیل بر ارتفاعات جولان را به رسمیت شناخت. از سوی دیگر شبه جزیره کریمه پس از برگزاری یک رفراندوم در ماه مارس 2014 به روسیه ملحق شد که در این رفراندوم اکثریت ساکنین موافق الحاق به روسیه بودند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала