ترامپ: تصمیم ایران برای غنی سازی اورانیوم بدترین اقدام است

© AP Photo / Evan Vucciترامپ: تصمیم ایران برای غنی سازی اورانیوم بدترین اقدام است
ترامپ: تصمیم ایران برای غنی سازی اورانیوم بدترین اقدام است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد تصمیم ایران برای غنی سازی اورانیوم اقدامی بسیار بد خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد اگر اطلاعاتی که در مورد غنی سازی اورانیوم توسط ایران شنیده می شود، تایید شود، بدترین اقدام خواهد بود.

رئیس جمهور آمریکا در توئیتر خود نوشت: اگر ایران کارمند سابق "اف بی آی" را که حدود 12 سال پیش در ایران ناپدید شده است را به آمریکا تحویل دهد، یک اقدام بسیار مثبت خواهد بود.

وی در عین حال افزود: براساس اطلاعاتی که بدست آمده، ایران به غنی سازی اورانیوم پرداخته و این کار را ادامه می دهد که می تواند بدترین اقدام باشد.  

​در سال 2015 توافق هسته ایران (برجام) در وین اتریش بین ایران، اتحادیه اروپا و گروه 1+5 (شامل چین، فرانسه، روسیه، انگلیس، ایالات متحده آمریکا و آلمان) منعقد شد. این توافق نامه برای رفع تحریم های ایران در ازای محدود کردن برنامه هسته ای ایران فراهم شد. این توافق در قالب اصلی خود حتی سه سال دوام نیاورد و در ماه مه سال 2018، آمریکا بصورت یکجانبه از توافق خارج شد و اعمال تحریم های سختگیرانه علیه جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد. ایران نیز از کاهش تدریجی تعهدات خود طبق این توافق خبر داد. اما کشورهای اروپایی عضو این توافق به دنبال حفظ آن هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала