اطلاعات درباره مامور سابق اف بی آی چقدر می ارزد؟

© AP Photo / Manuel Balce Cenetaرابرت لوینسون مامور سابق FBI آمریکا
رابرت لوینسون مامور سابق FBI آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات آمریكی قول داده اند تا 20 میلیون دلار پاداش بابت اطلاعاتی که به یافتن افسر سابق اف بی آی رابرت لوینسون، که در سال 2007 ناپدید شد کمک کند، بپردازند.

به گزارش اسپوتنیک، نماینده ای از مقامات عالی رتبه آمریکا در روز دوشنبه در یک نشست خبری برای روزنامه نگاران اعلام کرد: در چهارچوب بخشی از برنامه وزارت امور خارجه پاداش برای "کمک به عدالت" ما به عنوان پاداش به میزان حداکثر 20 میلیون دلار برای اطلاعات موثقی که به ما در یافتن و اطمینان از بازگشت به میهن نماینده سابق اف بی آی رابرت لوینسون را فراهم کند پرداخت می کنیم.

لوینسون در سفر به ایران در مارس 2007 ناپدید شد، آخرین باری در جزیره کیش دیده شد.

در ابتدا، واشنگتن ادعا كرد كه این مرد هیچ ارتباطی با فعالیتهای مقامات آمریكا ندارد و در یک سفر تجاری خصوصی وارد ایران شده است. با این حال، خبرگزاری آسوشیتدپرس در سال 2013، طی تحقیقات ژورنالیستی، دریافت که لوینسون به دستور سازمان سیا در ایران بوده است.

در گذشته، لوینسون در FBI کار می کرده و درگیر امور جنایی از جمله مبارزه با جرایم سازمان یافته در ایالات متحده بود. طبق نسخه رسمی این رویدادها، لوینسون در سال 1998 از FBI کنار رفت. وی پس از استعفا، مدتی به عنوان یک بازپرس خصوصی کار کرد، اما از ژوئن 2006 همکاری خود با سیا را آغاز کرد و به نمایندگی از سیا، اطلاعاتی را در کشورهای مختلف جمع آوری می کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала