اعلام آمادگی کاخ سفید برای استیضاح ترامپ

© Sputnik / Mikhail Turgiev /  مراجعه به بانک تصاویر آمادگی آمریکا برای پرداخت بخشی از حق عضویت خود به سازمان بهداشت جهانی
آمادگی آمریکا برای پرداخت بخشی از حق عضویت خود به سازمان بهداشت جهانی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خانم استفانی گریشم، سخنگوی ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد کاخ سفید انتظار دارد دموکرات ها در مجلس نمایندگان کنگره به برکناری دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده از سمت ریاست جمهوری رأی موافق بدهند.

به گزارش اسپوتنیک، خانم استفانی گریشم در مصاحبه با فاکس نیوز ضمن بیان این مطلب گفت:"نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان بسیار واضح تصریح کرده که دموکرات ها در این مجلس به برکناری دونالد ترامپ رأی موافق خواهند داد".

سخنگوی ترامپ گفت" استیضاح تضمین شده و ما در انتظار آن هستیم"

بتازگی قطعنامه آغاز تشریفات رسمی استیضاح ترامپ با 232 رأی موافق مقابل 196 رأی مخالف در مجلس نمایندگان کنگره آمریکا به تصویب رسید.

آغاز روند تحقیقات مجلس نمایندگان در مورد این‌که آیا رئیس‌جمهوری باید استیضاح شود یا نه، به مکالمه تلفنی ترامپ با ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین باز می‌گردد؛ در جریان آن مکالمه دونالد ترامپ از همتای اوکراینی خواسته «لطفی بکند» و در مورد جوبایدن، از نامزدهای اصلی حزب دموکرات برای رقابت در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020، و پسرش، که عضو هیئت مدیره یک شرکت نفت و گاز در اوکراین بود، تحقیق کند. در آن زمان دونالد ترامپ اعطای یک کمک نظامی 400 میلیون دلاری به اوکراین را متوقف کرده بود.

دونالد ترامپ تحقیقات کنگره درباره تخلفات خود را قلابی توصیف کرده و بارها تاکید کرده هیچ عمل نادرست و خلافی از او سرنزده‌است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала