سرنوشت جسد ابوبکر بغدادی رهبر گروهک تروریستی داعش

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سرنوشت جسد ابوبکر بغدادی رهبر گروهک تروریستی داعش
سرنوشت جسد ابوبکر بغدادی رهبر گروهک تروریستی داعش - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مشاور رئیس جمهور آمریکا از احتمال سرنوشت بقایای جسد رهبر داعش که روز گذشته کشته شد خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، رابرت اوبراین، مشاور رئیس جمهور آمریکا در امنیت ملی گفت: بقایای جسد ابوبکر بغدادی، سرکرده گروهک تروریستی داعش* احتمالا به دریا انداخته خواهد شد.

به گفته وی؛ احتمالا جسد رهبر گروهک تروریستی داعش سرنوشتی همچون جسد اسامه بن لادن رهبر گروه القاعده* خواهد داشت.

شیوه تشخیص هویت ابوبکر بغدادی  - اسپوتنیک ایران
شیوه تشخیص هویت ابوبکر بغدادی

اسامه بن لادن، از سال 1998 در لیست اف بی ای آمریکا قرار داشت که در پی عملیت نیروهای ویژه آمریکا در دوم ماه مه سال 2011 در پاکستان کشته شد . جسد وی به آب انداخته شد.

گزارش شده که ارتش آمریکا برای تشخیص هویت ابوبکر بغدادی از دستگاه های مخصوص آنالیز "دی ان ای" استفاده کره که در حدود 90 دقیقه نتیجه آزمایش "دی ان ای" را مشخص می کنند، اما نتیجه دقیق براساس عوامل دیگر، به ویژه آنالیز ظاهر بدست می آید.

پیش از این دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد با توجه به آزمایش "دی ان ای" از مرگ ابوبکر بغدادی اطمینان دارد. وی همچنین گفت که بغدادی در حین عملیات کمربند انتحاری خود را منفجر کرد.

رئیس جمهور آمریکا گفت؛ این عملیات توسط نیروهای ویژه این کشور صورت گرفته و طی این عملیات به هیچیک از نیروهای این کشور آسیبی وارد نشده است. وی همچنین افزود، 11 کودک خردسال پس از این حادثه آزاد شدند. ترامپ از روسیه، ترکیه سوریه و عراق بخاطر کمک در کشتن ابوبکر بغدادی قدردانی کرد.

 

* گروهک ممنوعه در فدراسیون روسیه

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала