پرتاب ماهواره‌های سری توسط شاتل نظامی آمریکا

© Depositphotos.com / Cookelmaپرتاب ماهواره‌های سری توسط شاتل نظامی آمریکا
پرتاب ماهواره‌های سری توسط شاتل نظامی آمریکا
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا از پرتاب ماهواره‌های سری توسط شاتل نظامی X-37B خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که چند ماهواره کوچک از طرف مینی شاتل پروژه مخفی فضایی آمریکا، X-37B،  که دو سال برای انجام آزمایش‌های نظامی در فضا به سر برد و روز یکشنبه به زمین بازگشت، پرتاب شده است.

احتمال برخورد ماهواره آمریکا با ماهواره ساخت شوروی - اسپوتنیک ایران
احتمال برخورد ماهواره آمریکا با ماهواره ساخت شوروی

پیش از این، نیروی هوایی ایالات متحده از فرود شاتل در مرکز فضایی کندی (کیپ کاناورول ، فلوریدا) پس از رکورد 780 روز در مدار، خبر داده بود.

در بیانیه نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا از طرف رندی والدن، مدیر دفتر توانمندسازی سریع نیروی هوایی آمده است: "با فرود موفق امروز، X-37B طولانی ترین پرواز را انجام داده و تمام وظایف مأموریتی خود را با موفقیت به انجام رسانید." وی افزود : "در طول این مأموریت، به ویژه آزمایشات تحقیقاتی نیروی هوایی ایالات متحده با موفقیت انجام شده و ماهواره‌های کوچک نیز تحویل داده شدند."

این در حالی است که پیش از این ایالات متحده گزارشی از پرتاب ماهواره از  X-37B ارائه نکرده بود. شاتل X-37B توسط شرکت آمریکایی بوئینگ ساخته شده است. این مینی شاتل از سال 2010، به منظور انجام آزمایش‌های بر روی مدار برای نیروی هوایی ایالات متحده  پنج پرواز فضایی از 225 تا 780 روز انجام داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала