ترامپ: حزب کارگران کردستان بدتر از داعش است

© AP Photo / Evan Vucciترامپ: حزب کارگران کردستان بدتر از داعش است
ترامپ: حزب کارگران کردستان بدتر از داعش است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئيس جمهور ایالات متحده امریکا حزب کارگران کردستان را بدتر از داعش خواند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فرانس پرس، دونالد ترامپ، رئيس جمهور ایالات متحده امریکا اظهار داشت كه حزب كارگران كردستان (پ.ك.ك) از سازمان تروریستی دولت اسلامی، داعش (ممنوع در فدراسیون روسیه) بدتر است.

هشدار ترامپ به ترکیه در مورد حمله به کردهای سوریه - اسپوتنیک ایران
هشدار ترامپ به ترکیه در مورد حمله به کردهای سوریه

ترامپ در کنفرانس خبری پس از مذاکرات خود با سرجیو ماتارلا، رئیس جمهور ایتالیا گفت: "پ.ک.ک ، که توسط کردها کنترل می‌شود، از نظر تهدید تروریستی و از بسیاری جهات دیگر از دولت اسلامی بدتر است."

در همین حال، دونالد ترامپ گفت كه طی نامه‌ای به رجب طیب اردوغان، همتای ترك خود، چراغ سبز برای انجام یك عملیات نظامی در سوریه را نداده است.

رئيس جمهور آمریكا روز چهارشنبه در این كنفرانس خبری گفت: "من چراغ سبز به او ندادم. اگر كسی نامه‌ای را دید، كه آنها (طرف ترک) در صورت تمایل می‌توانند منتشر کنند، آن نامه بسیار جدی و قوی خواهد بود."

ترامپ در ادامه افزود: "آیا می دانید چرا داعش به پ.ک.ک احترام می گذارد؟ زیرا آنها به اندازه داعش سخت یا حتی سخت تر هستند." وی گفت: "وقت آن است که در اینباره صحبت کنیم، هیچ کس نمی‌خواهد در مورد آن صحبت کند. ما وانمود می کنیم کردها فرشته هستند ، ما پول زیادی به کردها پرداخت کردیم ، مبلغ زیادی. می‌دانید چرا؟ این شگفت انگیز است که آنها در طرف ما جنگیدند، اما ما به آنها پول دادیم که در طرف ما بجنگند. "

در 9 اکتبر، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، از آغاز عملیات چشمه صلح در شمال سوریه علیه حزب کارگران کردستان (پ ک ک) و گروه تروریستی دولت اسلامی، داعش (ممنوع در فدراسیون روسیه) خبر داد. در همان روز هواپیماهای ترکیه‌ای به راس العین و شهرهای دیگر سوریه حمله کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала