تلاش رئیس جمهور آمریکا برای فرار از استیضاح

© AP Photo / Evan Vucciتلاش رئیس جمهور آمریکا برای فرار از استیضاح
تلاش رئیس جمهور آمریکا برای فرار از استیضاح - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مشاوران کاخ سفید در تلاشند تا گزینه های استراتژی را برای فرار دونالد ترامپ از استیضاح را ارائه دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه NBC، مشاوران کاخ سفید احتمال دارد روز دوشنبه گزینه های استراتژی در رابطه با آغاز روند استیضاح را به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ارائه دهند.

اشاره شده که مشاوران کاخ سفید براساس تجربه استیضاح بیل کلینتون، رئیس جمهور پیشین آمریکا، استراتژی احتمالی را تدوین می کنند.

ترامپ از طریق توییتر به احتمال استیضاح خود واکنش نشان داد - اسپوتنیک ایران
ترامپ از طریق توییتر به احتمال استیضاح خود واکنش نشان داد

به گفته منبع این خبر، کاخ سفید معتقد است در شرایطی که احتمال استیضاح وجود دارد، تنها پاسخگویی قانونی و سیاسی که با دقت برنامه ریزی شده است می تواند به دونالد ترامپ کمک کند.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا بامداد شنبه (28 سپتامبر) اعلام کرد؛ پس از انتشار مکالمه دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور با همتای اوکراینی خود، اکنون افکار عمومی خواهان تحقیقات برای استیضاح اوست.

رئیس جمهوری آمریکا در یک مکالمه تلفنی در تاریخ 25 ژوئیه با «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین، به دنبال تحت فشار قراردادن رقیب سیاسی خود "جو بایدن" بوده است.

کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه نسخه غیرمحرمانه‌ای از شکایت یک افشاگر را که به جزییات تماس تلفنی ترامپ و زلنسکی پرداخته است، منتشر کرد.

این افشاگر که از مقامات سابق سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) است، ترامپ را متهم به تلاش برای اقناع همتای اوکراینی خود برای تحقیق درباره بایدن نامزد انتخابات و معاون رئیس جمهور سابق و پسرش «هانتر» کرده تا به انتخابات دوباره ترامپ در انتخابات سال 2020 کمک کند.

با توجه به افشای این موضوع، دموکرات ها تحقیقات استیضاح ترامپ و همچنین تلاش احتمالی دولت وی برای مبهم کردن موضوع تماس تلفنی را آغاز کرده‌اند.

پلوسی هفته گذشته پس از انتشار متن مکالمه ترامپ اعلام کرد که دمکرات‌های مجلس نمایندگان تحقیقات برای استیضاح رئیس جمهوری آمریکا را رسما آغاز می‌کنند.​

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала