آمریکا خواستار انحلال فوری یک بانک مرتبط با حزب الله لبنان شد

© AP Photo / Jacquelyn Martinآمریکا خواستار انحلال فوری یک بانک مرتبط با حزب الله لبنان شد
آمریکا خواستار انحلال فوری یک بانک مرتبط با حزب الله لبنان شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده آمریکا خواستار انحلال فوری یک بانک توسط دولت لبنان به خاطر همکاری با حزب الله شد.

به گزارش اسپوتنیک، مارشال بیلینگزلی، دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تامین مالی تروریست اظهار داشت که ایالات متحده از مقامات لبنان خواسته است تا بلافاصله بانک Jammal Trust Bank  را که به خاطر همکاری با حزب الله تحت تحریم قرار گرفته است، منحل کنند.

آمریکا جمال بانک لبنان را تحریم کرد - اسپوتنیک ایران
آمریکا جمال بانک لبنان را تحریم کرد

بیلینگزلی در سخنرانی خود در شورای آتلانتیک در واشنگتن گفت:" ما انتظار داریم که مقامات لبنان اقدامات لازم را انجام دهند، از انحلال فوری این بانک گرفته تا پایان دادن به طیف گسترده ای از پرونده‌های جنایی آن."

به گفته وی، فروپاشی واقعی این بانک پس از قرار گرفتن در لیست تحریم های ایالات متحده ، نشان می دهد که "ارائه خدمات مالی به حزب الله  به طور کلی هر کسب و کاری را در معرض خطر قرار می دهد."

دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تامین مالی تروریست این موضوع که حزب الله می‌توانسته است بدون اطلاع مدیریت این بانک از آن استفاده کند را رد کرد. بیلینگزلی افزود: "آنها (بانک) مشتری خود را می شناختند."

ایالات متحده در اواخر ماه اوت Jammal Trust Bank  و شعب آن Trust Insurance Co. SAL ، Trust Insurance Services SAL ، Trust Life Insurance Co. SAL را به لیست تحریم‌ها اضافه نمود. این بانک دارای 22 شعبه در لبنان و سه دفتر نمایندگی در خارج از این کشور است و 26مین بانک بزرگ لبنان محسوب می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала