پیشنهاد کنگره آمریکا در خصوص ممنوعیت ترامپ برای جنگ با ایران

© REUTERS / Carlos Barriaپیشنهاد کنگره آمریکا برای ممنوعیت ترامپ در جنگ با ایران
پیشنهاد کنگره آمریکا برای ممنوعیت ترامپ در جنگ با ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دو تن از نمایندگان کنگره آمریکا روشی را درخصوص ممنوعیت رئیس جمهور این کشور برای درگیری نظامی با ایران پیدا کردند.

به گزارش اسپوتنیک، در آمریکا، کنگره این کشور به طور کامل بر بخش هزینه های بودجه این کشور نظارت دارد. دو تن از نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا پیشنهاد اصلاحاتی در بودجه نظامی آمریکا را ارائه دادند که تامین مالی جنگ علیه ایران را ممنوع خواهد کرد.

سردرگمی عجیب آمریکا در قبال ایران - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
سردرگمی عجیب آمریکا در قبال ایران

نماینده دموکرات کنگره آمریکا یادآور شد که دونالد ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی خود وعده داده بود که به جنگ های پر هزینه پایان دهد.
همچنین گتز، دیگر نماینده کنگره که اغلب از رئیس جمهور آمریکا حمایت می کند اعلام کرد که این مسائل باید توسط کنگره تعیین شود.
شایان ذکر است که در تاریخ 8 مه 2018، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. در طی سال گذشته، آمریکا تلاش کرد تا خرید نفت ایران را به صفر برساند. در سالگرد خروج امریکا از برجام، ایران اعلام نمود که اکنون حق خود می داند به برخی از تعهدات خود در قالب برجام عمل ننماید.
تنش ها میان ایران و آمریکا پس از 13 ژوئن و حمله به نفتکش ها در دریای عمان تیره تر شد و واشنگتن تهران را متهم به انجام این حملات کرد و گفت که تصمیم دارد از آزادی کشتی ها در منطقه محافظت کند.تهران نیز ضمن رد این اتهامات اذعان کرد که این کشور نیز نگران این حوادث می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала