درخواست ترامپ از نخست وزیر ژاپن برای سفر به ایران

© REUTERS / Yoshikazu Tsunoدرخواست ترامپ از نخست وزیر ژاپن برای سفر به ایران
درخواست ترامپ از نخست وزیر ژاپن برای سفر به ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور آمریکا ار نخست وزیر ژاپن خواست تا به ایران سفر کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، با توجه به اینکه اظهارات وی طی روزهای اخیر که موجب تشدید تنش بین واشنگتن و تهران شده است، به دنبال کاهش این تنش ها است.

ترامپ: ایران با رهبری کنونی به کشوری بزرگ تبدیل می شود - اسپوتنیک ایران
ترامپ: ایران با حکومت کنونی به کشوری بزرگ تبدیل می شود

در آخرین مورد از این تلاش‌ها، خبرگزاری ژاپنی یومیوری گزارش داد ترامپ که هم‌اکنون در ژاپن به سر می‌برد از شینزو آبه، نخست‌وزیر این کشور، خواسته است هر چه سریعتر برای میانجیگری به ایران سفر کند.

در همین ارتباط، روزنامه واشنگتن‌پست نیز گزارش داده است که ترامپ با اشاره به "روابط خوب ژاپن با دشمنان آمریکا در خاورمیانه" گفته است که از تلاش‌های شینزو آبه برای باز کردن باب گفتگو با ایران حمایت می‌کند.

به نوشته این روزنامه، ترامپ امروز در نشست خبری خود در کاخ آکاساکا پس از دیدار با آبه خطاب به خبرنگاران گفته است: «می‌دانم که نخست‌وزیر شینزو آبه و ژاپن روابط خیلی خوبی با ایران دارند؛ بنابراین، باید ببینیم چه پیش می‌آید.»

درخواست ترامپ از نخست‌وزیر ژاپن برای سفر به ایران در حالی صورت می‌گیرد که شینزو آبه زمستان گذشته تحت فشار آمریکا سفر برنامه‌ریزی‌شده خود به تهران را لغو کرد.

با این حال، سه روز پیش رسانه‌های ژاپنی مجددا گزارش دادند که شینزو آبه در حال بررسی سفر به تهران در اواسط ماه میلادی آینده است. در صورت انجام این سفر، این نخستین سفر یک نخست‌وزیر ژاپن به ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است.

روند رو به وخامت گرائیدن روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ آغاز شده است. رئیس جمهور امریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. مقامات آمریکایی تحریم های کلیدی علیه اقتصاد ایران وضع کردند و به گفته آنها هدف از این تحریم ها تغییر رفتار ایران است. آمریکا همچنین سپاه پاسداران ایران را در لیست سازمان های تروریستی قرار داد که ایران نیز در پاسخ به این اقدام سنتکام را سازمان تروریستی اعلام کرد و آمریکا را حامی تروریسم خواند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала