تهدید آمریکا علیه ایران با اعزام بمب افکن به خاورمیانه

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر تهدید آمریکا علیه ایران با اعزام بمب افکن به خاورمیانه
تهدید آمریکا علیه ایران با اعزام بمب افکن به خاورمیانه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا با اعزام بمب افکن و ناو هواپیمابر به خاورمیانه، ایران را تهدید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید از اعزام بمب‎افکن و ناو هواپیمابر به خاورمیانه خبر داد تا به گفته او پاسخی به اشارات و هشدارهای ایران علیه نیروهای آمریکایی مستقر در منطقه باشد.

بولتون گفت: آمریکا ناوگروه تهاجمی آبراهام لینکلن و بمب‌افکن‎ها را به حوزه عملکرد سنت‎کام (فرماندهی مرکزی آمریکا) اعزام می‌کند تا پیامی واضح برای ایران باشد مبنی بر اینکه هرگونه حمله به منافع آمریکا یا متحدانمان با نیرویی بی‎امان پاسخ داده خواهد شد.

وی گفت:آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست اما ما آمادگی کامل داریم تا به هر گونه حمله‌ای چه از سوی نیروهای نیابتی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یا نیروهای نظامی قانونی ایران پاسخ دهیم.

البته این نخستین بار نیست که آبراهام لینکلن به منطقه می‌‏آید حال آنکه همزمان با تشدید تنش‏‌های واشنگتن- تهران، این اقدام ابزار فشار برای اعمال جنگ روانی علیه ایران محسوب می‌شود.

این در حالی است که همزمان، برخی رسانه‌ها از احتمال اعمال تحریم بر بخش دیگری از اقتصاد ایران خبر می‏‌دهند تا بر موج فشارها افزوده شود.

گفتنی است که در تاریخ 8 آپریل، ایران در پاسخ به اقدام آمریکا در گنجاندن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروه‌های تروریستی خارجی، سنتکام و فرماندهان آن را تروریست اعلام کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала