انتقاد دیپلمات سابق آمریکا از خروج ترامپ از برجام

© Photo / IRNAانتقاد دیپلمات سابق آمریکا از خروج ترامپ از برجام
انتقاد دیپلمات سابق آمریکا از خروج ترامپ از برجام - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دیپلمات ارشد سابق آمریکا، لغو برجام از طرف آمریکا را نادرست خواند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، وندی شرمن، دیپلمات ارشد سابق آمریکایی که در مذاکرات هسته‌ای با کره شمالی در دولت بیل کلینتون و ایران در دولت باراک اوباما، به عنوان مسئول تیم واشنگتن در مذاکرات بوده، گفت: ما در حال حاضر در بدترین جهان ممکن زندگی می‌کنیم. البته هیچ کس نباید علاقه به یک مسابقه تسلیحاتی جدید داشته باشد، اما این دقیقاً همان چیزی است که در حال حاضر در حال وقوع است.

وی افزود: قطعاً مذاکرات بهتر از به‌پا کردن جنگ است، در همین حال کره شمالی زرادخانه‌های هسته‌ای و موشکی خود را برنمی‌چیند بلکه آن را گسترش می‌دهد. پیشرفت‌های تا کنون در مذاکرات هم به‌هرحال هیچ تغییری در جو موجود ایجاد نکرده است.

شرمن همچنین شرایط توافق هسته‌ای با ایران را هم به همین اندازه تاریک و یأس‌آور ارزیابی کرده گفت: در این باره دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا کاملاً بر رویکرد جبهه‌گیری تأکید دارد. شرمن لغو توافق هسته‌ای را اشتباه دانسته و با وجود انتقادهایی که به نقش ایران در خاورمیانه دارد اظهار داشت: اما لغو این توافق تا زمانی که ایران به آن پایبند است راه درستی نیست.

در تاریخ 8 می، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

سایر کشورهای امضاء کننده برجام (روسیه، چین، بریتانیا، آلمان و فرانسه) و ایران اعلام کردند باوجود تحریم های آمریکا، تصمیم به حفظ برجام و ادامه همکاری با یکدیگر را دارند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала