جنگ آمریکا در افغانستان محکوم به شکست است

CC BY 2.0 / The U.S. Army / Returning to base جنگ آمریکا در افغانستان محکوم به شکست است
جنگ آمریکا در افغانستان محکوم به شکست است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان که توسط رئیس جمهور دونالد ترامپ اعلام شد، تصمیمی درست در شرایطی بود که جنگ در این کشور شکست خورده و سیاست واشنگتن و ارتباطاتش به بن بست رسیده بود.

به گزارش اسپوتنیک، مجله ناشنال اینترست در این باره توضیح داد.
این مجله نوشت: ترامپ قصد دارد ارتش را از افغانستان خارج کند، در حالی که سعی می کند نقطه پایانی بر «جنگ شکست خورده» بگذارد، اما آمریکا نباید سعی کند، توهماتی را در ارتباط با نتایج احتمالی خروج ارتش از کشور تصور کند.
در این مقاله خاطر نشان می شود که واشنگتن با سیاست خود به پیشرفتی در آشتی در افغانستان نرسید: طالبان بخش اعظمی از کشور را و بیشتر از سال ۲۰۰۲ یعنی تقریبا ۶۰ درصد را تحت کنترل خود دارند. ضمن اینکه سطح امنیت را می توان با حوادث اخیر ارزیابی کرد، وقتی که در نتیجه حمله کمی مانده بود تا فرمانده نیروهای آمریکا در افغانستان کشته شود.
ناشنال اینترست می نویسد: استراتژی تحسین برانگیز جدی دولت ترامپ ، تنها در یک شاخص رشد خواهد داشت: تعداد بمب هایی که در افغانستان منفجر می شوند.حتی طرفداران این جنگ اذعان می کنند که آمریکا در بهترین وضعیت به بن بست رسیده است و ژنرال آمریکایی جو دانفورد نماینده کمیته متحد روسای ستادها اعلام کرد که در افغانستان تصمیم نظامی وجود ندارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала