آمریکا آماده اعزام کشتی های نظامی به دریای سیاه

اشتراک
آمریکا مراحل آماده سازی اعزام کشتی های جنگی به دریای سیاه پس از حوادث تنگه کرچ را آغاز کرد.

تهدید پوروشنکو به جنگ تمام عیار با روسیه - اسپوتنیک ایران
تهدید پوروشنکو به جنگ تمام عیار با روسیه
به گزارش اسپوتنیک، آمریکا آماده اعزام کشتی های جنگی به دریاه سیاه است. این اقدام آمریکا پس از حوادث تنگه کرچ و پس از آنکه کشتی های اوکراینی مرزهای روسیه را نقض کردند و توسط مرزبانان روسیه بازداشت شدند.
سه کشتی نیروی دریایی اوکراین در تاریخ 25 نوامبر مرزهای آبی کشور روسیه را نقض کردند و به آب‌های ساحلی روسیه وارد شده و به سمت تنگه کرچ پیش رفتند. اوکراین هیچگونه درخواستی برای عبور ناوگان خود از تنگه کرچ ارائه نکرد بود و کشتی‌های اوکراینی به علائم هشدار دهنده مرزبانان روسی توجهی نکرده و به انجام حرکات تحریک آمیز پرداختند.
کشتی های اوکراینی با 24 خدمه توسط نیروهای مرزبانی روسیه بازداشت شدند.
به نقل از منابع شبکه تلویزیونی سی ان ان؛ نیروهای نظامی آمریکایی از وزارت خارجه این کشور خواست که ترکیه را از اعزام اجتمالی کشتی های جنگی آمریکا به دریای سیاه مطلع سازد.
براساس اطلاعات منابع این خبر، این تصمیمات آمریکا پاسخی به اقدامات روسیه علیه اوکراین در تنگه کرچ می باشد.
همچنین گزارش شده که آمریکا برای عبور از تنگه، ترکیه را مطلع می سازد، اما این بان معنا نیست که آنها به طور حتم این اقدام را صورت دهند.
سخنگوی ناوگان دریایی آمریکا گفت: ما به صورت منظم و به منظور تقویت امنیت و ثبات در کل منطقه، 6 کشتی ناوگان دریایی آمریکا عملیاتی را از جمله در آب های بین المللی و حریم هوایی دریای سیاه، انجام می دهند. ما این حق را برای خود قائل هستیم که به صورت آزادانه و با توجه به قوانین بین المللی عمل کنیم.
همانطور که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد، حوادث تنگه کرچ اقدامات تحریک آمیزی بود و در بین خدمه کشتی های اوکراینی که مرزهای آبی روسیه را نقض کردند، دو افسر از نیروهای امنیتی اوکراین حضور داشتند که این عملیات ویژه را فرماندهی می کردند.
ولادیمیر پوتین تاکید کرد که مرزبانان روسیه به وظایف خود برای حفاظت از مرزهای این کشور عمل کرده اند.
به گفته وی این اقدامات در دریای سیاه مرتبط با ریتینگ پایین رئیس جمهور اوکراین در آستانه انتخابات این کشور است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала