کمک یک میلیارد دلاری ایران به حزب الله

© AFP 2023 / Ebrahim Talalکمک یک میلیارد دلاری ایران به حزب الله
کمک یک میلیارد دلاری ایران به حزب الله - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات آمریکایی اعلام کردند که ایران سالانه یک میلیارد دلار به حزب الله و گروهای فلسطینی کمک مالی می کند.

قدرت حیرت آور آتش حزب الله - اسپوتنیک ایران
قدرت حیرت آور آتش حزب الله
به گزارش اسپوتنیک، ناتان سیلز، هماهنگ کننده امور مبارزه با تروریسم وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که ایران برای حمایت از حزب الله و گروه های فلسطینی سالانه یک میلیون دلار هزینه می کند.
وی همچنین ایران را یکی از کشورهای اصلی حمایت کننده تروریسم خواند و افزود ایران به حمایت از ساختارهای تروریستی در منطقه خاورمیانه می پردازد.
ناتان سیلز گفت: اجازه بدهید تا آماری را در اینباره اعلام کنم که باور آن سخت است، اما ایران سالانه حدود 700 میلیون دلار به حزب الله لبنان و 100 میلیون دلار نیز به گروه های مختلف فلسطینی اختصاص می دهد که جمع این مبلغ کمک یک میلیارد دلاری به تروریسم می شود.
وی خاطر نشان کرد که برای مقابله با سیاست های تهران، واشنگتن هفته گذشته تحریم هایی را که پیش از این در سال 2015 علیه ایران اعمال شده بود، دوباره از سر گرفت.
هماهنگ کننده امور مبارزه با تروریسم وزارت امور خارجه آمریکا ادامه داد: ما باید تلاش خود را بیشتر کنیم که ایران مجبور شود حمایت از تروریسم را کنار بگذارد. ما بر این موضوع واقف هستیم که آمریکا به تنهایی نمی تواند این تصمیم را عملی کند، از اینرو ما اصرا داریم که شرکای بین المللی ما برای مقابله با حمایت ایران از تروریسم با ما همکاری کنند.
وی همچنین گفت: ما نیاز داریم که بخش خصوصی نقش اصلی را در اینباره ایفا کند و بدون هیچگونه تعارفی اعلام می کنم که اگر با ایران روابط تجاری برقرار کنید، شما نیز تروریسم را حمایت مالی می کنید.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала