معافیت کره جنوبی از تحریم های نفتی ایران

© AFP 2023 / ED JONESمعافیت کره جنوبی از تحریم های نفتی ایران
معافیت کره جنوبی از تحریم های نفتی ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
واشنگتن کره جنوبی را از تحریم های واردات نفت ایران معاف کرد.

آغاز دور دوم تحریم های آمریکا علیه ایران - اسپوتنیک ایران
آغاز دور دوم تحریم های آمریکا علیه ایران
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، سئول که یکی بزرگترین خریداران نفت ایران در آسیا است از واشنگتن خواست پس از اینکه تعدادی از شرکت ها ساختمانی به دلیل مالی پروژه های مربوط به انرژی در ایران را لغو کردند، انعطاف پذیری بیشتری نسبت به این کشور نشان دهد.

وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد که فرآورده های نفتی دارای یک نقش کلیدی و اساسی در اقتصاد ما است و از اینرو تاکید کردیم که اگر تحریم های ایران شامل ما نیز شود، این مسئله مشکلات جدی برای اقتصاد ما ایجاد خواهد کرد.

روز جمعه آمریکا هشت کشور را به مدت 180 روز از تحریم های نفتی علیه ایران معاف کرد.

در تاریخ 8 می، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

شایان ذکر است که ششم اوت 2018 اولین موج تحریم های آمریکا علیه ایران که پس از توافقنامه هسته ای در سال 2015 متوقف شده بود، دوباره به اجرا گذاشته شد. تحریم های آمریکا شامل محدودیت مرتبط با تجارت ایران در زمینه طلا و فلزات گرانبها و تحریم های هواپیمایی و خودرویی هستند. تحریم های نفتی ایران نیز از چهار نوامبر سال 2018 به مرحله اجرا در می آید. علاوه براین واشنگتن قصد دارد اقداماتی را علیه کشورهایی که با ایران همکاری می کنند صورت دهد و کشورهایی را که به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهند مجازات کند. واشنگتن از همین حالا تلاش می کند از فروش نفت ایران جلوگیری کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала