تحریم های آمریکا، ضربه ای به بخش های کلیدی اقتصاد ایران

CC BY-SA 2.0 / Gage Skidmore / Mike Pompeoتحریم های آمریکا ضربه ای به بخش های کلیدی اقتصاد ایران
تحریم های آمریکا ضربه ای به بخش های کلیدی اقتصاد ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که تحریم های آمریکا به بخش های مهم و کلیدی اقتصاد ایران ضربه خواهد زد.

سرنوشت ایران پس از دوشنبه سیاه تحریم های آمریکا - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
سرنوشت ایران پس از دوشنبه سیاه تحریم های آمریکا
به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران گفت: پنجم نوامبر، آمریکا تحریم های که پس از توافق هسته ای ایران لغو شده بودند را از سر خواهد گرفت. این تحریم ها در بخش انرژی، کشتی سازی، حمل و نقل و بخش بانکی ایران خواهد بود.
وزیر خارجه آمریکا گفت: این تحریم ها به بخش های کلیدی اقتصاد ایران ضربه وارد می کند و آنها برای تغییراتی که مد نظر ما قرار دارند، ضروری است.
پمپئو گفت: برای حداکثر فشار به ایران، ما با سایر کشورها همکاری می کنیم تا صادرات نفت ایران را به حداقل میزان ممکن برسانیم.
به گفته وی، تحریم های اقتصادی واشنگتن علیه ایران، بخشی از استراتژی وسیع این کشور برای تغییر در رفتار آیت اله خامنه ای رهبر ایران، سردار سلیمانی و رژیم ایران است.
در تاریخ 8 می، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.اولین دور تحریمها علیه ایران در بخش خودروسازی ایران و همچنین تجارت طلا و دیگر فلزات در اوایل ماه اوت بازگردانده شد. دور دوم این تحریم های علیه ایران مربوط به بخش انرژی ایران، معاملات مربوط به مواد خام هیدروکربنی و معاملات مربوط به بانک مرکزی ایران خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала