چین مکالمات ترامپ را شنود می کند

© AFP 2023 / Roberto Schmidtچین مکالمات ترامپ را شنود می کند
چین مکالمات ترامپ را شنود می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک روزنامه آمریکایی مدعی شده است که جاسوسان چینی غالبا مکالمات تلفنی رئیس جمهور ایالات متحده را شنود می‌کنند.

اخطار آمریکا به چین - اسپوتنیک ایران
اخطار آمریکا به چین
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، روزنامه نیویورک تایمز روز چهارشنبه به نقل از مقام های فعلی و سابق آمریکایی نوشت: جاسوسان چینی غالبا زمانی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از گوشی تلفن همراه ناامن خود استفاده می کند، مکالمات وی را شنود می کنند.

نیویورک تایمز افزود: چین با شنود مکالمات تلفنی ترامپ، از آن برای بی اثر کردن سیاست های آمریکا استفاده می کند.

این در شرایطی است که مشاوران ترامپ بارها به وی نسبت به استفاده از این گوشی تلفن همراه ناامن هشدار داده اند و به وی گوشزد کرده اند که جاسوسان روسی هم به طور مرتب مذاکرات و مکالماتش را شنود می کنند. با این حال رئیس جمهور آمریکا حاضر به پذیرش درخواست مشاوران و دستیارانش برای عدم استفاده از این تلفن همراه نشده است.

این گزارش افزود: دستگاه های جاسوسی آمریکا از طریق دولت های خارجی به این مساله پی برده اند که چین و روسیه به طور مداوم مکالمات تلفنی ترامپ را شنود می کنند.

کاخ سفید هنوز درباره این گزارش موضع گیری و اظهارنظر نکرده است. نیویورک تایمز به نقل از مقام های آمریکایی نوشت: چین یک رویکرد پیچیده را برای شنود مکالمات تلفنی ترامپ در پیش گرفته است و قصد دارد از این مکالمات استفاده کند تا ببیند ترامپ چگونه فکر می کند، با چه کسانی گفتگو می کند و بهترین راهکار برای مقابله با سیاست های آمریکا چیست.

روزنامه واشنگتن پست نیز در ماه ژوئن گزارش داد که یک مطالعه و بررسی فدرال نشان می دهد که جاسوسی پیچیده ای از تلفن های همراه در نزدیکی کاخ سفید و سایر مکان های حساس شهر واشنگتن در سال 2017 وجود داشته است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала