خروج آمریکا از پروتکل الحاقی کنوانسیون وین

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر خروخ آمریکا از پروتکل الحاقی به کنوانسیون وین
خروخ آمریکا از پروتکل الحاقی به کنوانسیون وین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مشاور امنیت ملی دولت آمریکا اعلام کرد که واشنگتن از پروتکل الحاقی کنوانسیون وین درباره روابط دیپلماتیک خارج می شود.

پمپئو : ایالات متحده پیمان مودت ۱۹۵۵ با ایران را لغو کرد - اسپوتنیک ایران
ایالات متحده پیمان مودت ۱۹۵۵ با ایران را لغو کرد
به گزارش اسپوتنیک، جان بولتون مشاور امنیت ملی دولت آمریکا گفت: واشنگتن از پروتکل الحاقی کنوانسیون وین درباره روابط دیپلماتیک خارج می شود.
وی تاکید کرد که این تصمیم به دلیل شکایت فلسطین از آمریکا برای انتقال سفارت این کشور به اورشلیم است.
جان بولتون در کنفرانس خبری خود گفت: آمریکا از پروتکل اختیاری مربوط به حل اجباری اختلافات در کنوانسیون 1961 وین درباره روابط دیپلماتیک، به دلیل شکایت فلسطین از آمریکا به دادگاه بین المللی برای انتقال سفارت این کشور به اورشلیم، خارج می شود.
وی افزود: رئیس جمهور تصمیم گرفت که از پروتکل اختیاری حل و فصل اجباری اختلافات در کنوانسیون وین در مورد روابط دیپلماتیک خارج شود. این تصمیم مربوط به پرونده شکایت فلسطین از آمریکا در دادگاه بین المللی است که در آن واشنگتن به دلیل انتقال سفارت خود از تل آویو به اورشلیم متهم شده است.
بولتون ادامه داد: آمریکا به عنوان یکی از طرفین کنوانسیون وین درباره روابط دیپلماتیک باقی خواهد ماند و از دیگر کشورها می خواهد که وظایف خود را براساس این سند انجام دهند.
پیش از این مایک پومپئو، وزیر امور خارجه امریکا اعلام کرد که واشنگتن از عهدنامه دوستی میان ایران و آمریکا که در سال 1955 به امضا رسیده است، خارج می شود.
در اواخر ماه سپتامبر، فلسطین در دادگاه بین المللی (لاهه)، علیه آمریکا در ارتباط با انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به اورشلیم طرح شکایت کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала