مشکلات جدی نیروی هوایی آمریکا

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر مشکلات جدی نیروی هوایی آمریکا
مشکلات جدی نیروی هوایی آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروی هوایی امریکا به خاطر مشغولیت خود برای اجرای ماموریت های گوناگون، مشکلات فنی و کمبود پرسنل آموزش دیده با مطالبات و توانایی های لازم برای شرکت در درگیری های آینده مطابقت ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را نشریه نشنال اینترست با استناد به مطالعات مرکز تحقیقاتی RAND و دیوان محاسبات آمریکا اعلام کرده است.
RAND خاطرنشان می سازد تحقیقات انجام شده حاکی از وضع ناگوار نیروی هوایی آمریکا است. کارشناسان امکانات نیروی هوایی ایالت متحده در چهار درگیری احتمالی در آینده: جنگ سرد جدید با روسیه یا چین، درگیری های بزرگ و کوچک منطقه ای ، عملیات اجبار به صلح و ایجاد نواحی پرواز ممنوع و همچنین کارزارهای مبارزه با شورشیان را بررسی کردند.
تحلیلگران با تکیه بر اطلاعات حاصله درباره عملیات پیشین نیروی هوایی آمریکا ، امکانات این نیرو برای اجرای ماموریت های گوناگون از جمله کسب برتری هوایی، حملات هوایی و ترابری را مورد مطلعه قرار دادند.
طبق محاسبات RAND، نیروی هوایی آمریکا عملاً در هیچکدام از سناریوهای نامبرده نتوانسته به موفقیت صدرصد برسد. از جمله درصد حملات هوایی و ضربات هوایی موفق نیروی هوایی آمریکا در صورت بروز درگیری منطقه ای طولانی فقط 62 و 65 درصد خواهد بود.

همچنین نیروی هوایی آمریکا در صورت اجرای عملیات اجبار به صلح قادر خواهد بود فقط 29% نیازها در زمینه عملیات شناسایی، 40% نیازها در رابطه با عملیات ویژه و 46% نیازها در بمباران ها را تامین کند.
به عقیده تحلیلگران دلیل این وضعیت ناگوار نیروی هوایی امریکا وجود مشکلات جدید در سرویس رسانی به هواپیما ها و همچنین کمبود پرسنل آموزش دیده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала